Sol·licitud de certificats tributaris de terceres persones per Administracions Públiques
Mitjançant este procediment les Administracions Públiques podran sol·licitar certificats tributaris de terceres persones per a la tramitació de procediments administratius de la seua competència, sempre que l'esmentada cessió directa d'informació tributària compte amb el previ consentiment de l'obligat tributari o estiga prevista en la llei.
Prèviament a la sol·licitud de la certificació s'ha de comprovar que es complixen els requisits per a realitzar este tràmit.Es recomana consultar la informació facilitada en el PDF "Protocol o guia de procediments (PROTGEN)".
Serà necessari identificar-se amb certificat electrònic de representant de persona jurídica vàlid o certificat d'empleat públic.
A la pestanya "Omplir la sol·licitud", es complimentarà:
- El NIF del titular de la certificació,
- Tipus de certificat (si procedix),
- Casella "Empara de la sol·licitud".En marcar-la es declara que la informació se sol·licita amb el consentiment de l'interessat.
- Finalitat de la sol·licitud.
Finalment, cal prémer sobre "Validar sol·licitud".
A la següent pestanya "Confirmar la sol·licitud" verifica les dades introduïdes i si tot és correcte fes clic en "Firmar i enviar".
Es passarà a la pestanya "Obtener certificat".En el cas de certificacions de IRPF o IAE s'obté el certificat de forma immediata, podent obrir el PDF en el moment o guardar-lo a l'equip prement "Guardar", "Guardar com".
A la pestanya "Obtindre el resguard de la sol·licitud" es mostrarà un missatge especificant el temps d'espera i la forma de recollida;en cas contrari, també es genera de forma immediata.