Models del 199 al 289
Saltar índex de la informacióModel 231. Presentació de la declaració per formulari
La presentació del model 231 es pot realitzar:
- Mitjançant Servici Web.
- Mitjançant el formulari del model 231 publicat a la Sede.
Per a presentar el model 231 mitjançant formulari fes clic en "Model 231. Formulari d'alta de la presentació", es requerix identificació amb Cl@ve (només persones físiques), certificat electrònic o DNIE del declarant. A més del propi titular de la declaració també pot presentar-la un tercer que actue en el seu nom, ja siga un col·laborador social o un apoderat a realitzar el tràmit.
La presentació s'efectuarà per via telemàtica en el termini comprés des de l'endemà a la finalització del període impositiu al que es referisca la informació a subministrar fins que transcórreguen dotze mesos des de la finalització d'este període impositiu.
Una vegada identifícado, revisa els avisos, les dades de la comunicació prèvia s'inclouran en la declaració, si necessites modificar-los has de donar d'alta una nova "Comunicació Prèvia a la presentació", disposaràs d'un enllaç en el mateix avís per a realitzar este tràmit.
NOTA : No és possible presentar el model 231 sense haver realitzat la comunicació prèvia a la presentació de la declaració.
Per a accedir a la declaracón indica el NIF de l'entitat obligada a presentar la declaracion i polsa "Buscar", a continuació, selecciona el període de la comunicació prèvia i polsa "Acceptar". A través de l'opció"Veure detall" es poden consultar les dades declarades per a este període en la comunicació prèvia (informació del grup, entitats espanyoles, obligada a presentar model 231, etc).
No obstant això, si existix una sessió de treball prèviament guardada pots carregar-la per a recuperar les dades. Escriu el NIF del declarant i polsa "Carregar". Consulta la nota, si carregues una sessió de treball que has guardat prèviament, nada del que hages maracado en esta finestra es tindrà en compte.
Es carregaran les dades de la declaració prèvia, complimenta la resta de caselles. Tindràs diverses pestanyes per les quals pots moure't per a introduir dades, com són "Identificació de l'entitat obligada a presentar (declarant)", "Identificació del grup", "Visió general de repartiment de beneficis, impostos i activitats econòmiques per jurisdicció fiscal", "Llesta de totes les Entitats Integrants del grup multinacional incloses en cada agregació per jurisdicció fiscal" i "Informació addicional".
En algunes d'aquestes pestanyes tens un encaix amb diverses opcions, el botó "Nou registre" per a donar d'alta un nou registre i els botons per a esborrar un registre seleccionat o esborrar diversos registres alhora, el botó "Veure Detall" per a comprovar les dades del registre seleccionat i el botó "Importar" per a importar un fitxer csv amb les dades. Pots baixar-te la plantilla d'importació entitats i la plantilla d'importació beneficis en l'apartat"Ajuda tècnica", "Informació sobre la presentació mitjançant Formulari d'ajuda". El límit màxim de registres a importar en el formulari és de 500 registres.
Ten en compte que a l'importar un arxive s'esborren els registres que ja s'hagueren incorporat. No obstant això, podràs incorporar nous registres o editar-los després de la importació.
Mitjançant el botó "Guardar", pots emmagatzemar les dades de la declaració en els servidors de l'AEAT. encara que la declarción estiga incompleta o continga errors. Es recomana realitzar guardats periòdics per a evitar perdre les dades si es tanca la sessió. Podràs recuperar estes dades a l'accedir novament el model o una vegada dins de la declaració polsant el botó "Carregar".
Una vegada complimentada la declaració, polsa "Validar declaració" per a comprovar que no existixen errors. Si existixen errors s'activarà la pestanya errors amb el botó "Anar a l'error"que et portarà a la casella corresponent.
Si no existixen errors obtens una finestra amb el resultat de la validació amb la simulació de la resposta com acceptada i dos pestanyes "Detall del resultat de l'execució"i "XML de resposta rebut".
Tanca la finestra del resultat de la validació amb l'aspia i polsa "Firmar i Enviar" per a presentar la declaració.
Marca la casella "Conforme" i polsa novament "Firmar i enviar".
Obtindràs una finestra com a resposta del "Servici WEB" de presentació i es generarà un justificant de la presentació amb un Codi Segur de Verificació que podràs obtindre entrant en la "Comparació de documents mitjançant Codi Segur de Verificació" per a baixar el PDF. Així mateix, obtendás dos pestanyes amb les dades de la presentació "Detall del resultat de l'execució"i "XML de resposta rebut".