Com acreditar-se per a obtindre un certificat electrònic
Saltar índex de la informacióAcreditació de persona física
L'autoritat certificadora establix la documentació que el sol·licitant ha de presentar per a l'acreditació de la seua identitat.Habitualment, esta informació està publicada en la pàgina web de l'entitat emissora del certificat, per la qual cosa hauràs de contactar amb l'organisme que hages elegit per a l'obtenció del teu certificat electrònic si necessites aclarir algun dubte sobre esta qüestió.
La documentació que s'haja d'aportar dependrà de si el sol·licitant és persona física, persona jurídica o si es tracta d'una entitat sense personalitat jurídica.
En general, quan el sol·licitant és una persona física, per a l'acreditació simplement ha d'aportar original i fotocopia del DNI, NIE o passaport espanyol en vigor.
Per a certificats de persona física pots dirigir-te a qualsevol de les Oficines d'Inscripcions.Si optes per una oficina de l'Agència Tributària, és necessari acudir amb cita prèvia.
El registre d'usuari és presencial, però algunes entitats han començat a permetre la sol·licitud de certificats amb DNI electrònic (DNIe) de manera que l'acreditació es realitza en línia i no és necessari acudir a una Oficina d'Inscripcions per a acreditar-se personalment.Consulta en l'entitat emissora si existix esta possibilitat.
Per a qualsevol dubte sobre esta qüestió és necessari contactar amb l'entitat emissora a través de la qual haja sol·licitat el seu certificat.