Quan caduca la petició d'autentificació o el PIN?
Després del registre en Cl@ve, l'usuari ja pot utilitzar el Cl@ve per a identificar-se en tràmits electrònics.
Este sistema es basa en peticions d'autentificació generades en el moment d'accedir al tràmit corresponent i que es visualitzen per Internet, en l'aplicació Cl@ve o per SMS.
El temps transcorregut des que es realitza la petició d'autentificació (amb o sense lectura de QR) fins que t'identifiques en algun tràmit no pot excedir els 5 minuts. Tant en el tràmit des d'on has realitzat la petició com en l'APP Cl@ve veuràs un comptador del temps restant per a la seua caducitat.
Si selecciones l'autentificació amb Cl@ve mòbil sense lectura de QR i t'identifiques amb NÚM. de DNI / NIE i dada de contraste, podràs sol·licitar l'enviament d'un PIN per SMS. Una vegada rebut, el temps de caducitat del PIN serà també de 5 minuts.
Una vegada identificat amb el codi rebut, el nom de l'usuari apareixerà a la part superior dreta de la pàgina.
L'usuari seguirà identificat i podrà accedir als diferents servicis habilitats fins que es desconnecte de la Sede Electrònica o tancament el navegador. Fet açò, el codi de verificació de Cl@ve Mòbil ja no és vàlid i és necessari realitzar una nova petició d'autentificació per a tornar a identificar-se.
Quant al registre en el sistema Cl@ve, no es revoca mentres no varien les dades amb els que es va registrar.
Si canvies de número de telèfon hauràs de comunicar la modificació mitjançant alguna de les vies disponibles:
-
Des de la pàgina web, accedint a "Modificar el telèfon amb certificat o DNI electrònic" o "Modificar el número de telèfon associat a Cl@ve per Videotrucada" (No disponible actualment), dins d'"Identificació electrònica", "Cl@ve mòbil", "Gestions Cl@ve", "Altres gestions"
-
En l'APP Cl@ve, entrant en la categoria "Gestions" situada a la part inferior de la finestra i polsant sobre "Les meues dades en Cl@ve", "Modificar el número de telèfon associat a Cl@ve". En aquell moment tindràs dos opcions per a realitzar el canvi:
-
Amb certificat o DNIE. Per a utilitzar esta opció has de tindre el certificat electrònic programa instal·lat en l'APP o connectat per NFC utilitzant el DNI electrònic. Si utilitzes un dispositiu amb sistema iOS no estarà disponible l'opció del DNI electrònic.
-
Per videotrucada (No disponible actualment), on et connecta amb un operador. En este cas, serà necessari que el dispositiu tinga activat el so i la cambra; a més tin a mà el teu document d'identitat, que hauràs de mostrar a l'empleat públic per a identificar-te. Recorda que només pots utilitzar este servici en nom propi. És necessari que l'aplicació Zoom estiga instal·lada en el dispositiu; si no ho està, baixa-la des de la tendisca d'aplicacions.
-
-
Presencialment en una oficina de registre, amb cita.