Certificats electrònics en dispositius mòbils iOS
Saltar índex de la informacióiOS. Error 403

Per a evitar l'error 403 en dispositius amb sistema iOS seguix estes instruccions:
-
Comprova si existix algun certificat instal·lat i vigent en el dispositiu. Pot ser que el certificat estiga caducat, revocat, danyat o prové una còpia no vàlida (.cer). També és possible que no tingues instal·lat cap certificat en el magatzem de certificats de iOS.
Per a comprovar que el certificat estiga instal·lat, des de iOS 15 i posteriors, accedix a "Ajustaments", General", "VPN i gestió de dispositius", "Perfiles de configuració".

Selecciona un certificat i polsa "Més detalls" per a comprovar la data de validesa.

Verifica el correcte funcionament del certificat en la pàgina web de l'entitat emissora. Si és de la FNMT accedix amb Safari a: https://www.sede.fnmt.gob.és/certificats/persona-física/verificar-estat i comprova la informació relativa al certificat. Si el certificat és correcte el missatge serà "Seu certificat acaba de ser verificat. Està vosté en possessió d'un certificat digital FNMT Vàlid i no revocat. Seu certificat està funcionant correctament".
-

Comprova si estàs utilitzant un navegador no recomanat.
El navegador compatible és "Safari" ja que ni "Google Chrome "ni "Mozilla Firefox" gestionen de moment certificats en sistemes iOS.
-
Ix completament del navegador.
Eixim completament de Safari perquè torne a aparéixer la finestra de selecció de certificat. En iOS, per a eixir completament de les aplicacions que tens obertes, has d'accedir a la funció del "Canviador d'aplicacions". Es mostra en forma de llesta (o finestres apilades) les finestres de les diferents aplicacions obertes en aquell moment. Arrossega fora d'aquell llistat el navegador Safari per a tancar-ho.

-
Si el dispositiu no té botó físic, pots obrir el "Canviador d'aplicacions"des de la pantalla principal (la que apareix a l'arrancar el dispositiu) esmunyint el dit des de la part inferior de la pantalla fins juste baix el centre, sostindre-ho momentàniament i soltar-ho.
-
Si el dispositiu que té un botó físic d'inici, polsa dos vegades consecutives (com un doble clic).
-
-
Recomanem eliminar arxius temporals i caixet del navegador perquè l'error no es repetisca per estar emmagatzemat en memòria. En Safari accedix al menú "Ajustaments" del sistema i selecciona "Safari". A continuació fes clic a "Esborrar historial i dades de llocs web" i polsa "Esborrar historial i dades".


-
Reinstal·lar el certificat. Després de reiniciar correctament el navegador, si es torna a produir l'error 403 després de les comprovacions anteriors, reinstal·la el certificat amb alguna còpia que existisca prèviament o que pugues generar des d'un ordinador i envia-te-la per correu electrònic per a instal·lar-la des d'ahí, tal com s'indica en l'entrada"Com importar una còpia del certificat en dispositius iOS" situada en els ajuts relacionades.