Certificats electrònics en dispositius mòbils ANEU-VOS
Saltar índex de la informacióANEU-VOS. Error 403
L'error 403 en dispositius amb sistema ANEU-VOS pot deure's a 3 causes principalment:
-
No hi ha certificats vàlids en el dispositiu. Pot ser que el certificat estiga caducat, revocat, danyat o prové una còpia no vàlida (.cer). També és possible que no tingues instal·lat cap certificat en el magatzem de certificats d'ANEU-VOS ("Ajustaments", "General", "Perfiles"). Si no apareix l'opció"Perfiles" és que no hi ha certificats instal·lats.
En "Perfiles" es mostren tant els certificats arrels baixats com els certificats personals. Selecciona un certificat i polsa "Més detalls" per a comprovar la data de validesa.
Verifica el correcte funcionament del certificat en la pàgina web de l'entitat emissora. Si és de la FNMT accedix amb Safari a: https://www.sede.fnmt.gob.és/certificats/persona-física/verificar-estat i comprova la informació relativa al certificat. Si el certificat és correcte el missatge serà "Seu certificat acaba de ser verificat. Està vosté en possessió d'un certificat digital FNMT Vàlid i no revocat. Seu certificat està funcionant correctament".
-
Estàs utilitzant un navegador no recomanat.
El navegador compatibles és "Safari" ja que "Google Chrome "i "Mozilla Firefox" no gestionen certificats en sistemes ANEU-VOS.
-
El certificat no s'ha seleccionat correctament en el procés de firma.
Reinicia el navegador i selecciona el certificat adequat en el moment de realitzar la firma. A l'eixir d'una aplicació, per exemple el navegador, és possible que no s'estiga tancant per complet. Normalment el procés roman actiu. Per a tancar el navegador utilitza l'administrador de tasques. Per a obrir l'administrador de tasques polsa ràpidament dos vegades en el botó d'inici que es troba per defecte (segons la versió) a la part inferior. Arrossega fora d'aquell llistat l'app i esta quedarà totalment tancada.
Recomanem eliminar arxius temporals i caixet del navegador perquè l'error no es repetisca per estar emmagatzemat en memòria. En Safari accedix al menú "Ajustaments" del sistema i selecciona "Safari". A continuació fes clic a "Esborrar historial i dades de llocs web" i polsa "Esborrar historial i dades".
Després de reiniciar correctament el navegador, si es torna a produir l'error 403 després de les comprovacions anteriors, retrocedix a la finestra prèvia mitjançant la fletxa i torna a accedir a la mateixa finestra del tràmit. D'aquesta manera, ja és possible escollir el certificat correcte.