Ja m'he registrat. Com m'identifique amb Cl@ve?
Saltar índex de la informacióAccedix amb Cl@ve a gestions de l'AEAT
Identificació
Accedix al tràmit o servici de la Sede electrònica de l'Agència Tributària. Et recordem que per a identificar-te amb Cl@ve has de registrar-te prèviament en el sistema Cl@ve i este registre pot fer-se via Internet en la pàgina de l'Agència Tributària, des de l'APP Cl@ve o acudint personalment a una de les oficines de registre habilitades.
Quan accedisques a un tràmit, polsa sobre "Cl@ve Mòbil (abans denominat Cl@ve PIN)".
Accés amb Cl@ve Mòbil (mitjançant codi QR)
Al polsar sobre Cl@ve Mòbil es mostrarà la petició d'autentificació amb les dades de l'organisme sol·licitant, el codi QR per a escanejar-ho amb l'APP, el comptador del temps de caducitat de la petició (5 minuts) i el codi de verificació de tres dígits. Si no pots escanejar el codi QR, polsa en l'alternativa"...continuar amb l'autentificació per Cl@ve mòbil sense lectura del QR".
En l'APP, polsa "Escanejar codi QR" i enfoca amb el lector el codi QR mostrat en el navegador. Després de la lectura del QR, comprova que el codi de verificació i l'organisme coincidixen amb els de la petició i polsa "Confirmar".
Després serà necessari que l'usuari introduïsca el factor d'autentificació establit per al dispositiu (empremta, patró, reconeixement facial, pin, etc).
Finalment, en l'APP es mostrarà l'avís"Autentificació realitzada" i, en el navegador web, accediràs la gestió que intentaves realitzar ja autenticat.
Accés amb DNI /NIE (sense lectura del QR)
Si a l'autenticar-te mitjançant Cl@ve Mòbil no pots accedir escanejant el codi QR amb l'APP Cl@ve disposes d'una altenativa per a identificar-te amb les dades del DNI o NIE, polsa "...continuar amb l'autentificació per Cl@ve mòbil sense lectura del QR".
Introduïx el teu DNI o NIE i la dada de contraste en funció del tipus de document:
- Data de validesa , per a DNI ;
- Data d'expedició, per a DNI permanent (01-01-9999);
- Número de suport , si és un NIE.
A la part inferior disposes dels enllaços d'ajuda corresponents per a localitzar en el teu document d'identitat la dada sol·licitada.
Després de consignar correctament les dades, polsa "Continuar".
Es mostrarà en pantalla la petició d'autentificació amb les dades del DNI /NIE, de l'organisme sol·licitant, el comptador de 5 minuts de validesa de la petició, el codi de verificació i les instruccions per a obrir l'APP i confirmar la petició.
NOTA: Si no pots accedir per esta via, passats uns segons s'habilitarà l'opció alternativa per a sol·licitar el PIN per SMS.
A continuació pots rebre una notificació de l'APP en el teu dispositiu mòbil.
Obri l'APP i es mostrarà la petició d'autentificació amb Cl@ve Mòbil amb les mateixes dades anteriors. Polsa "Confirmar"; per seguretat se sol·licitarà una segona confirmació.
Serà necessari introduir també el factor d'autentificació establit per al dispositiu mòbil (empremta, PIN, patró, reconeixement facial, etc.). Finalment, es mostrarà l'avís"Autentificació realitzada" i ja podràs accedir a la gestió que intentaves realitzar.
No obstant això, sempre s'oferirà l'opció de rebre un PIN per SMS, si així el desitja l'usuari, o si no has activat l'usuari en l'APP Cl@ve o encara no l'has instal·lat. Espera 60 segons i polsa "Accedir amb Cl@ve PIN per SMS".
Rebràs el codi PIN per SMS i també estarà disponible en l'APP. Polsa "Té disponible un PIN", introduïx el factor de desbloquege del teu dispositiu i visualitzaràs el PIN, juntament amb el comptador de temps de caducitat (10 minuts) i l'opció per a copiar-ho.
Una vegada obtingut el PIN, indica-ho en el camp corresponent i polsa "Accedir".