Com obtindre la referència de Renda des de l'APP
Quan identifiques a un usuari en l'APP AEAT, automàticament es genera una referència de Renda amb la que et podràs identificar per a diverses gestions. Açò ocorrerà tant quan identifiques al titular de la cartera com a uns altres usuaris.
Identificació del titular de la cartera
Si obris l'aplicació per primera vegada i no hi ha cap usuari afegit, accedix al menú "Usuaris" de la part inferior i identifica al titular de la cartera. Podràs identificar-ho amb Cl@ve, certificat electrònic o DNIE.

Identificació del titular amb Cl@ve
Polsa "Cl@ve Mòbil (anteriorment Cl@ve PIN)" i en la següent pantalla "Sol·licitar accés per a APP" i confirma la petició en l'APP Cl@ve si ja la tens instal·lada i activada.

L'usuari (titular de la cartera) quedarà identificat en el dispositiu i obtindrà el seu número de referència.

Si no tens instal·lada l'APP Cl@ve i polses "Sol·licitar accés per a APP" et portarà als markets oficials de Google, Apple i Huawei perquè la instal·les.

Si no tens activada l'APP Cl@ve o no desitges instal·lar-la en este moment, polsa sobre la pregunta "No pots accedir amb la teua sessió iniciada en l'APP Cl@ve?" i introduïx el teu número de DNI / NIE i la dada de contraste requerit (data de validesa / expedició o número de suport).


Et donarà l'opció de sol·licitar l'enviament del PIN per SMS passats 60 uns segons.

Indica el PIN rebut per SMS i polsa "Activar dispositiu".

L'usuari queda identificat com a titular de la cartera d'usuaris i obté el seu número de referència per a tràmits de Renda. El dispositiu està activat.
Identificació del titular amb certificat electrònic programa
Pots seleccionar esta opció si ja tens un certificat electrònic programa en el teu dispositiu. Si no ho tingueres en el dispositiu però disposes d'una còpia vàlida, importa-la per a donar-te d'alta en la cartera d'usuari amb certificat electrònic.
A continuació, obtindràs una finestra emergent amb els certificats instal·lats en el dispositiu polsa "Seleccionar" i en la següent finestra s'informarà del nom, cognoms i DNI del titular, si és correcte, polsa "Continuar".

L'usuari queda identificat com a titular de la cartera d'usuaris i obté el seu número de referència per a tràmits de Renda. El dispositiu està activat.
Identificació del titular amb DNI electrònic
Per poder accedir necessitaràs un DNI electrònic i un dispositiu amb tecnologia NFC (sistema Android). Polsa sobre l'opció"DNI electrònic".

Polsa "CONTINUAR" i introduïx la CAN (nombre d'accés a la targeta) que es troba en la cantonada inferior dreta del frontal del DNIE i que, generalment, té 6 dígits. Després polsa "LLEGIR DNIE".

Acosta el DNI electrònic al dispositiu mòbil per a iniciar la lectura i no ho retires mentres no s'haja completat el procés. Et suggerim que col·loques el DNIE en una superfície immòbil amb el mòbil donat suport a damunt, movent-ho lentament fins que li indique que està llegint el DNIE. A partir d'aquell moment, no s'ha de moure el dispositiu.
Introduïx la clau d'accés del DNIE i polsa "ACCEPTAR".

L'usuari queda identificat com a titular de la cartera d'usuaris i obté el seu número de referència per a tràmits de Renda. El dispositiu està activat.

Si a l'obrir l'aplicació ja tens un usuari identificat amb la referència de l'exercici anterior, et donarà l'opció de renovar-la automàticament.

Afegir altres usuaris
A l'identificar a uns altres usuaris en l'APP, també podràs fer-ho amb certificat electrònic programa de l'usuari que desitges afegir (sistemes Android e iOS), amb DNI electrònic en dispositius que tinguen tecnologia NFC (sistema Android), amb Cl@ve i amb la seua referència. Si no disposes d'una referència vàlida, se sol·licitarà com dada de contraste l'import de la casella 505 de la declaració o el codi IBAN del compte bancari. Polsa "Afegir usuari" i seguix els mateixos passos indicats per a l'usuari titular.
Renovar referència
Si a l'afegir un usuari s'indica la referència de l'exercici anterior o a l'intentar accedir amb un usuari que ja estava identificat en l'APP però amb una referència que ja no és vàlida, apareixerà un missatge indicant que la referència està caducada i, s'oferirà l'opció de renovar-la, aportant la dada de contraste del DNI o NIE.


Cal tindre en compte que si obtens una referència des de l'APP, al generar una nova a través del navegador, es revocarà l'anterior pel que hauràs d'identificar-te novament en el dispositiu mòbil. Recorda que només serà vàlida l'última referència generada, ja siga mitjançant l'APP o des de la pàgina.