Com renovar seu certificat electrònic
Quan un certificat electrònic es troba pròxim a seu data de caducitat, és necessari realitzar la renovació del mateix abans d'arribar a la data límit. El certificat queda invalidat el mateix dia que indica la data d'expiració.
Depenent de l'Autoritat certificadora i del tipus de certificat, este podrà o no ser renovat de forma telemàtica. Per a renovar el certificat electrònic s'ha d'accedir a les pàgines web de les entitats certificadores autoritzades, en concret a l'entitat emissora del certificat electrònic. Per tant, la renovació del certificat és un procés aliè a l'Agència Tributària.
La Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT ) únicament permet la renovació dels certificats de persona física i de representant per a administradors únics i solidaris.
Per a sol·licitar la renovació telemàtica és necessari autenticar-se amb el mateix certificat electrònic que es vol renovar. El certificat ha de funcionar correctament i la sol·licitud ha d'efectuar-se durant els 60 dies anteriors a la seua caducitat.
A més ha de tindre's en compte que si el certificat que es vol renovar es va obtindre identificant-se amb un altre certificat digital o ja va anar renovat anteriorment, no es podrà emetre un nou certificat sense acreditar presencialment la identitat en alguna Oficina de Registre.
Si l'entitat emissora és la FNMT, accedix a l'apartat"Renovar" i seguix les indicacions del pas 1 "Configuració prèvia", per a evitar incidències tècniques.
A continuació, completa els passos 2 i 3, "Sol·licitar la renovació" i "Baixar el certificat", respectivament. Addicionalment, després de finalitzar el procés, és recomanable realitzar una còpia de seguretat del certificat.
El procés de renovació pot variar en funció de l'entitat certificadora que emeta el certificat. Pots consultar la pàgina web de l'entitat emissora corresponent o contactar amb el seu suport tècnic.