Com sol·licitar la carta invitació per a registrar-se en Cl@ve
Per a realitzar un tràmit electrònic mitjançant el sistema Cl@ve has d'haver-te registrat prèviament a través de les opcions disponibles en el web de l'Agència Tributària, en l'APP Cl@ve, o de manera presencial en una oficina de registre.
El registre immediat en Cl@ve pel web o l'APP requerix certificat electrònic o DNIE pel que si no disposes d'això, ni desitges acudir presencialment a una oficina de registre o registrar-te mitjançant videotrucada (Temporalment no es troba disponible ), la teua alternativa serà la sol·licitud de la carta d'invitació per a rebre-la en el domicili fiscal que conste en el cens d'AEAT. Per tant, és imprescindible que el domicili fiscal estiga actualitzat en nostra base de dades.
Per a sol·licitar l'enviament d'esta carta invitació accedix a l'opció"Registrar-se en Cl@ve" disponible en les gestions de "Cl@ve".
També pots sol·licitar la carta des de l'APP Cl@ve. A l'instal·lar l'aplicació i activar l'usuari, si es detecta que no estàs registrat en el sistema Cl@ve et donarà opció a realitzar el registre. També entrant en "Gestions" situat en el menú de la part inferior de la pantalla i polsant "Registre en Cl@ve".
En la primera pantalla, introduïx el teu DNI o NIE complet i s'habilitaran la resta de camps per a identificar-te.
- DNI : 8 números i lletra (sense espai ni guió)
- NIE : lletra 7 números i lletra (sense espais ni guions)
Si es tracta d'un DNI hauràs d'aportar la data de validesa o la data d'expedició si es tracta d'un DNI permanent (el DNI permanent té data de validesa 01/01/9999).
Si es tracta d'una targeta d'estranger, permís de residència o certificat de ciutadà de la UE, després d'indicar el NIE, se sol·licitarà el número de suport que apareix en el document.
En qualsevol dels dos casos, a la part inferior de la pantalla, es mostraran uns enllaços que pots desplegar per a consultar l'ajuda i localitzar i consignar correctament la data o número de suport, en funció del tipus de document.
Al polsar "Continuar", es validaran les dades introduïdes. Si són correctes, en la següent finestra s'informarà de la necessitat de disposar de la carta d'invitació per a registrar-te en Cl@ve. Per a sol·licitar l'enviament de la carta polsa el botó "Si, envien-me una carta d'invitació al meu domicili fiscal".
Si la sol·licitud es grava correctament, es mostra el missatge confirmant l'enviament de la carta invitació al domicili fiscal que conste en nostres bases de dades en aquell moment. Fes clic en el botó D'acord ".
Una vegada rebuda la carta disposaràs de 60 dies per a utilitzar-la. Accedix a la mateixa opció del portal "Cl@ve", "Registrar-se en Cl@ve" i facilita les dades sol·licitades: DNI o NIE i data de validesa o expedició del DNI, o número de suport.
En esta ocasió, marca l'opció"Ja dispose d'una carta invitació" i polsa el botó "Continuar". Ten en compte que disposes de 60 dies per a utilitzar-la, passat este període el CSV caducarà. També pots registrar-te mitjançant videotrucada (Temporalment no es troba disponible ), des d'un dispositiu mòbil o des d'un ordinador amb cambra, micròfon i altaveus. Recorda que només es pot fer en nom propi.
Localitza el CSV (Codi Segur de Verificació) de 16 caràcters que conté la comunicació i consigna-la en el camp disponible. Justo davall, es proporciona un enllaç d'ajuda per a localitzar esta dada en la carta.
Si han passat 60 dies, el CSV de la carta d'invitació haurà caducat. En este cas, obtindràs un avís indicant que el CSV ha caducat, podent sol·licitar una nova carta d'invitació o registrar-te mitjançant videotrucada (Temporalment no es troba disponible ), presencialment o amb certificat/DNI electrònic.
Les dades que se sol·liciten en este últim pas del registre en Cl@ve són el número del telèfon mòbil en el que desitges rebre l'SMS remés per l'AEAT amb el PIN i un correu electrònic. Si el telèfon mòbil és estranger hauràs d'indicar també el prefix del país.
Si el sistema detecta que el telèfon mòbil introduït està vinculat a un altre DNI /NIE, rebràs un missatge SMS amb un codi d'accés per a completar el registre. S'habilitarà en l'aplicació de registre un camp destinat a l'aportació d'este codi.
El registre en Cl@ve permet únicament un número de telèfon mòbil per usuari. En este cas s'inhabilita automàticament l'accés al sistema Cl@ve per a l'anterior DNI /NIE associat.
Després d'acceptar les condicions i polsar "Enviar", es mostra una pantalla amb el codi d'activació.
Fes clic a "Visualitzar PDF" per a obtindre el resguard d'alta en Cl@ve que podràs guardar en el teu equip i conté el justificant d'alta en el sistema. En ell s'informa dels termes i les condicions d'ús del sistema.
A més, en este document també podràs consultar el codi d'activació que permet registrar-se, si el desitges, en el sistema de Cl@ve Permanent. Per a més informació, consulta el Portal Cl@ve.