Tipus d'accés a tràmits
En funció del tràmit de la sede electrònica al que accedisques, podràs escollir entre els diferents sistemes d'identificació disponibles.
-
Certificat o DNI electrònic
El certificat electrònic és una firma digital que s'instal·la en el navegador per a garantir la identitat i permet realitzar gestions sense necessitat de desplaçar-se, per exemple accedir a les dades fiscals, presentar la declaració per Internet, realitzar pagaments o sol·licitar certificacions directament a través de la pàgina web de l'Agència Tributària.
La firma digital que inclou el DNIE permetrà realitzar els mateixos tràmits que un altre tipus de certificats electrònics, sempre que el certificat no haja caducat.
Per a més informació sobre el certificat electrònic i el DNIE consulta els ajuts sobre "Certificats electrònics" i "DNI electrònic (DNIE )".
-
Cl@ve
És un sistema d'identificació que permet realitzar tràmits per Internet basat en claus concertades amb una validesa limitada en el temps i que es pot renovar tota vegada que es necessite. Suposa l'ús d'un codi de verificació donat per l'aplicació una vegada introduïts les teues dades identificatives o mitjançant codi QR i visualitzat en l'APP Cl@ve; o mitjançant l'ús d'un codi triat per l'usuari i un PIN comunicat mitjançant SMS o en l'APP i que requerix un registre previ.
Existixen un gran nombre de tràmits que permeten l'accés mitjançant Cl@ve: presentació de declaracions informatives, autoliquidacions trimestrals i mensuals (si no s'està obligat a l'ús del certificat electrònic), la consulta, modificació i confirmació de l'esborrany de Renda, a més de la presentació de la declaració anual d'IRPF, la sol·licitud de certificacions tributàries, la sol·licitud d'abonament anticipat per família nombrosa, ascendent amb dos fills o incapacitats a càrrec, etc.
En l'apartat"Cl@ve - Ajuda tècnica" trobaràs tota la informació relacionada.
-
Número de referència
Esta opció d'identificació està habilitada per als diferents servicis de Renda disponibles per a cada campanya. La referència és vàlida per a realitzar a través d'Internet multitud de tràmits de Renda, des de sol·licitar cita fins obtindre la seua declaració mitjançant el sistema Renda WEB i presentar la declaració d'IRPF, sempre que suposen com a resultat una devolució o un ingrés amb domiliciación.
La dada que se sol·licitarà per a l'obtenció de la referència de Renda serà la casella 505 de la declaració de Renda 2022, a més de la data de validesa/expedició del DNI o el número de suport del NIE. Consulta l'ajuda"Com obtindre la referència de seu expediente de Renda amb casella".
-
TOKEN
És una clau numèrica temporal necessari per a actuar en nom propi o de tercers a través del canal telefònic. És imprescindible disposar de certificat electrònic per a obtindre el TOKEN que tindrà una validesa d'1 hora des de la seua obtenció.
-
Altres sistemes d'identificació
Existixen alternatives als sistemes descrits anteriomente per a tràmits concrets; per exemple la consulta de documents electrònics i descàrrega de fitxers mitjançant CSV (Codi Segur de Verificació).