Saltar al contingut principal
Manual pràctic de Renda 2024. Tomo 2. Deduccions autonòmiques
Procesando...

Per inversió en l'adquisició d'accions o participacions socials en entitats noves o de recent creació

Normativa: Art. 110-9 Text Refós de les disposicions dictades per la comunitat autònoma d'Aragón en matèria de tributs cedits, aprovat per Decrete Legislatiu 1/2005, de 26 de setembre

Quantia i límit màxim de la deducció

  • El 20 per 100 de les quantitats invertides en l'exercici en l'adquisició d'accions o participacions socials com a conseqüència d'acords de constitució de societats o d'ampliació de capital en societats mercantils a què es referix l'article 68.1 de la Llei de l'IRPF amb les següents limitacions:

    1. Només podrà aplicar-se esta deducció sobre la quantia invertida que supere la base màxima de la deducció general per inversió en l'adquisició d'accions o participacions socials de noves entitats o de recent creació prevista en el citat article 68.1 de la Llei de l'IRPF.

    2. Si el contribuent transmet accions o participacions i opta per l'aplicació de l'exempció prevista en l'article 38.2 de la Llei de l'IRPF, únicament formarà part de la base de la deducció corresponent a les noves accions o participacions subscrites la part de la reinversió que excedisca l'import total obtingut en la transmissió d'aquelles. En cap cas es podrà practicar deducció per les noves accions o participacions mentres les quantitats invertides no superen la citada quantia.

      L'exempció del guany patrimonial que es pose de manifest amb motiu de la transmissió d'accions o participacions quan l'import obtingut es reinvertisca en una altra entitat de nova o recent creació es comenta en el Capítol 11 del Tomo 1 d'este Manual.

  • L'import màxim d'esta deducció serà de 4.000 euros.

Requisits i altres condicions per a l'aplicació de la deducció

L'aplicació de la deducció està condicionada al compliment dels mateixos requisits i condicions prevists en l'article 68.1 de la Llei de l'IRPF en relació amb la deducció general per inversió en l'adquisició d'accions o participacions socials de noves entitats o de recent creació  i, a més, els següents:

  • La societat anònima, societat limitada, societat anònima Laboral o societat limitada Laboral on ha de materialitzar-se la inversió haurà de tindre el seu domicili social i fiscal a Aragón.

  • El contribuent podrà formar part del consell d'administració de la societat en la qual s'ha materialitzat la inversió, sense que, en cap cas, puga dur a terme funcions executives ni de direcció ni mantindre una relació laboral amb l'entitat objecte de la inversió.

Pèrdua del dret a la deducció practicada

L'incompliment de les condicions i requisits establits comporta la pèrdua del benefici fiscal i el contribuent haurà d'incloure en la quota líquida autonòmica de la declaració de l'impost corresponent a l'exercici en el que es va produir l'incompliment les quantitats indegudament deduïdes, més els interessos de demora meritats.

Incompatibilitat

Esta deducció resulta incompatible, per a  les mateixes inversions, amb l'aplicació de les deduccions autonòmiques "Per inversió en accions d'entitats que cotitzen en el segment d'empreses en expansió del Mercat Alternatiu Borsari" i "Per inversió en entitats de l'economia social".

Important: una vegada introduïda pels contribuents amb dret a la deducció la informació necessària per al seu càlcul, serà automàticament traslladada a l'apartat"Informació addicional a la deducció autonòmica per inversió en l'adquisició d'accions i participacions socials en entitats noves o de recent creació d'Andalucía, Aragón, Principat d'Astúries, Illes Balears, Cantabria, Castilla y León, Castella-la Manxa, Catalunya, Extremadura, Galícia, Madrid, Murcia i Comunitat Valenciana "de l'Annex B.9 de la declaració.