Saltar al contingut principal
Manual pràctic de Renda 2024. Tomo 2. Deduccions autonòmiques
Procesando...

Per família monoparental

Normativa: Art. 1.Setze Text Refós de les disposicions legals vigents a la Regió de Múrcia en matèria de tributs cedits, aprovat per Decrete Legislatiu 1/2010, de 5 de novembre

Quantia de la deducció

303 euros per al contribuent que tinga a càrrec seu descendents, sempre que no convisca amb qualsevol altra persona aliena als citats descendents fora que es tracti d'ascendents que generen el dret a l'aplicació del mínim per ascendents.

Seran considerats descendents a l'efecte d'aquesta deducció:

  1. Els fills menors d'edat , tant per relació de paternitat com d'adopció, sempre que convisquen amb el contribuent i no tinguen rendes anuals, excloses les exemptes, superiors a 8.000 euros.

    L'expressió"rendes" ha d'entendre's feta a la suma de la base imposable general i la base imposable de l'estalvi de la declaració.

  2. Els fills majors d'edat amb discapacitat, tant per relació de paternitat com d'adopció, sempre que convisquen amb el contribuent i no tinguen rendes anuals, excloses les exemptes, superiors a 8.000 euros.

  3. Els descendents a què es referixen les lletres a i b anteriors que, sense conviure amb el contribuent, depenguen econòmicament d'ell i estiguen internats en centres especialitzats.

S'assimilaran als descendents aquelles persones vinculades al contribuent per raó de tutela i acolliment, en els termes prevists en la legislació vigent.

Tinga's en compte que, a partir del 3 de setembre de 2021, data d'entrada en vigor de la Llei 8/2021, de 2 de juny, que reforma la legislació civil i processal per al suport a les persones amb discapacitat en l'exercici de la seua capacitat jurídica, la tutela queda reduïda als menors d'edat no emancipats no sotmesos a pàtria potestat o en situació de desempare, suprimint-se per a menors d'edat emancipats i per a majors d'edat, per a què s'establix la curatela i altres mesures de suport a la seua capacitat jurídica.

Important : en cas de convivència amb descendents que no donen dret a deducció, no es perdrà el dret a la mateixa sempre que les rendes anuals del descendent, excloses les exemptes, no siguen superiors a 8.000 euros.

Requisits i altres condicions per a l'aplicació de la deducció

  • Que la suma de la base imposable general i la base imposable de l'estalvi, caselles [0435] i [0460] de la declaració i de les anualitats per aliments exempts, corresponent a l'exercici en què s'origina el dret a la deducció, no siga superior a 35.240 euros.

    Les anualitats per aliments exempts que cal computar són les percebudes pels fills que convisquen i donen dret a aplicar la deducció al contribuent.

  • Quan al llarg del període impositiu es duga a terme una alteració de la situació familiar per qualsevol causa, a l'efecte d'aplicació de la deducció s'entendrà que ha existit convivència quan tal situació s'haja produït durant com a mínim 183 dies a l'any.