Saltar al contingut principal
Manual específic de Renda 2025 per a persones majors de 65 anys

Comunitat autònoma de Cantabria

Per arrendament d'habitatge habitual per majors de 65 anys

Normativa: Art. 2.1 Text Refós de la Llei de Mesures Fiscals en matèria de tributs cedits per l'Estat, aprovat per Decrete Legislatiu 62/2008, de 19 de juny, per la comunitat autònoma de Cantabria

Quantia i límits màxims de la deducció

  • El 10 per 100 de les quantitats satisfetes durant el període impositiu per l'arrendament de l'habitatge habitual.

  • La deducció es practicarà pel titular o titulars del contracte d'arrendament.

  • El límit màxim de deducció serà de:

    • 300 euros anuals en tributació individual.

    • 600 euros anuals  en tributació conjunta, sent precise per això que, com a mínim, un dels declarants reunisca els requisits exigits per a l'aplicació de la deducció.

Requisits i altres condicions per a l'aplicació de la deducció

  • Tindre complits 65 anys o més.

  • Que les quantitats satisfetes en concepte de lloguer excedisquen el 10 per 100  de la renda del contribuent.

Base de la deducció

La base d'esta deducció estarà constituïda per les quantitats justificades mitjançant la corresponent factura i el justificant del pagament, que no podrà ser en efectiu, a les persones o entitats que siguen arrendadors de l'habitatge.

Incompatibilitat

Esta deducció resulta incompatible amb l'aplicació de la deducció autonòmica "Per arrendament d'habitatges situats en municipis afectats per risc de despoblament a Cantabria que constituïsquen o constituïsquen l'habitatge habitual de l'arrendatari (deducció per a l'arrendatari)".

La incompatibilitat es referix a què pel mateix habitatge s'apliquen les dues deduccions.

Per atenció de familiars

Normativa: Art. 2.2 Text Refós de la Llei de Mesures Fiscals en matèria de tributs cedits per l'Estat, aprovat per Decrete Legislatiu 62/2008, de 19 de juny, per la comunitat autònoma de Cantabria

Quantia de la deducció

100 euros per cada ascendent més gran de 70 anys o, sigui quin sigui la seua edat, si es tracta d'una persona amb un grau de discapacitat física, psíquica o sensorial igual o superior al 65 per 100, ja siga el parentesc per consanguinitat o per afinitat.

Requisits per a l'aplicació de la deducció

  • Que l'ascendent  convisca més de 183 dies de l'any natural amb el contribuent

  • Que l'ascendent no tinga rendes brutes anuals superiors a 6.000 euros.

En els supòsits de discapacitat, el límit serà d'1,5 vegades l'IPREM (8.400 euros x 1,5 = 12.600 euros).

Incompatibilitat

Esta deducció resulta incompatible amb l'aplicació de la deducció autonòmica "Per naixement o adopció de fills” quan ambdues facen referència als mateixos fills, fora que es tracti de fills menors de 3 anys amb un grau de discapacitat física, psíquica o sensorial igual o superior al 65 per 100. La incompatibilitat amb la deducció "Per naixement o adopció de fills" operarà l'any de naixement o adopció i en els dos exercicis posteriors, fora que es tracti de fills menors de 3 anys amb un grau de discapacitat física, psíquica o sensorial igual o superior al 65 per 100. 

En cap cas existirà esta incompatibilitat per als ascendents majors de setanta anys o per a ascendents, descendents, cònjuge o germans amb un grau de discapacitat física, psíquica o sensorial igual o superior al 65 per 100.

Per ajuda domèstica

Normativa: Art. 2.14 Text Refós de la Llei de Mesures Fiscals en matèria de tributs cedits per l'Estat, aprovat per Decrete Legislatiu 62/2008, de 19 de juny, per la comunitat autònoma de Cantabria

Quantia i límit màxim de la deducció

El 20 per 100 de l'import satisfet pel contribuent durant el període impositiu corresponent a la cotització anual al Sistema Especial per a Empleats de Llar del Règim General de la Seguretat Social d'un empleat o dona de fer feines familiar, amb el límit de deducció de 300 euros anuals.

Requisits i altres condicions per a l'aplicació de la deducció

El contribuent haurà de ser el titular de la llar familiar, d'acord amb el que preveu la normativa reguladora del sistema especial del règim general de la Seguretat Social d'empleats de la llar i tant el contribuent o, si escau, el seu cònjuge o parella inscrita en el Registre de parelles de fet de la comunitat autònoma de Cantabria, haurà de tindre una edat igual o superior a 75 anys.

L'empleat o dona de fer feines haurà de desenvolupar les seues funcions en el domicili que constituïsca l'habitatge habitual de l'ocupador o ocupadora.

Haurà de constar inscrita a la Tresoreria General de la Seguretat Social l'afiliació a Cantabria, al Sistema Especial citat, de la persona empleada.

En cas que s'opte per declaració individual només podrà acollir-se a esta deducció qui figure com ocupador a la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Si ambdós cònjuges o membres de les parelles de fet s'han donat d'alta com ocupadors, només es podran deduir per una persona empleada, podent prorratejar-se entre ells l'import de la deducció.