Caràcters de la declaració (pàgina 1 del model 200)
En primer lloc, les entitats que apliquen el règim especial previst en el Capítol II del Títol VII «Agrupacions d'interés econòmic, espanyoles i europees, i d'unions temporals d'empreses »de la LIS, hauran de marcar una de les següents caselles de la pàgina 1 del model 200:
-
Casella [00085] Unió temporal d'empreses
Hauran de marcar esta casella les unions temporals d'empreses regulades en la Llei 18/1982, de 26 de maig, sobre règim fiscal d'agrupacions i unions temporals d'empreses i de Societats de desenvolupament industrial regional, i inscrites en el registre especial del Ministeri d'Hisenda, a les que se'ls aplica el règim fiscal especial establit en els articles 43 i 45 de la LIS.
Es consideraran unions temporals d'empreses aquelles entitats NIF del qual comience per la lletra «U.»
-
Casella [00013] Agrupació d'interés econòmic espanyola
Marcaran esta casella les agrupacions d'interés econòmic regulades per la Llei 12/1991, de 29 d'abril, d'Agrupacions d'Interés Econòmic, a les que se'ls aplica el règim especial establit per a estes agrupacions en l'article 43 de la LIS.
Es consideraran agrupacions d'interés econòmic aquelles entitats NIF del qual comience per la lletra «V.»
-
Casella [00014] Agrupació europea d'interés econòmic
Hauran de marcar esta casella les agrupacions europees d'interés econòmic regulades pel Reglament (CEE ) núm. 2137/1985 del Consell, de 25 de juliol de 1985, a les que se'ls aplica el règim especial establit en els articles 43 i 44 de la LIS.
En el cas de socis o empreses membres d'una entitat sotmesa al règim tributari especial de les agrupacions d'interés econòmic, espanyoles o europees, o de les unions temporals d'empreses regulat en el Capítol II del Títol VII de la LIS, hauran de marcar la casella [00089] «Partícip d'agrupació d'interés econòmic o d'unió temporal d'empreses »de la pàgina 1 del model 200.
A tindre en compte:
En el cas que una entitat marque la casella [00089] juntament amb les caselles [00085], [00013] o [00014], ha de considerar que posseïx una participació en una altra UTE o AIE.