Saltar al contingut principal
Manual pràctic de Societats 2025.

Novetats en la campanya de Societats 2025

A més de les novetats normatives, amb l'objectiu de què l'Agència Tributària dispose de major informació per a millorar tant el control com l'assistència als contribuents en la seua obligació d'autoliquidar l'impost sobre societats, s'han incorporat el 2025 les següents novetats en el model 200:

  • En aplicació del Reial decret 10/2025, de 14 de gener, pel qual s'aprova la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques 2025 (CNAE-2025), es modifica la classificació de l'activitat principal de l'entitat per a adaptar-la a la nova Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques 2025, denominada «CNAE-2025».

  • A fi de millorar l'adequació del model a la redacció de l'article 6 de la Llei 7/2024, de 20 de desembre, es modifica el literal de les claus [00081] i [00082] per a incloure com tipus d'entitat a la filial o societat matriu última d'un grup nacional de gran magnitud. En línia amb este canvi, s'ha redactat l'apartat «Grup Mercantil» de la pàgina 1 bis.

  • S'han introduït missatges d'avís o advertència per a verificar l'entrada de declaracions amb tipus d'exercici 3 que reflectixen un període impositiu de la qual durada és inferior als 12 mesos.

  • Es modifica el quadre «Reserva de capitalització» de la pàgina 20 bis per a adaptar-ho a les modificacions de l'article 25 de la LIS. A estos efectes, s'incorporen caselles per a informar sobre l'increment percentual de la plantilla mig total i sobre si es tracta d'una entitat del qual INCN durant els 12 mesos anteriors a la data en què s'inicie el període impositiu al que corresponga la reducció és inferior a 1 milió d'euros.

  • Des d'una perspectiva tècnica, s'introduïxen millores destinades a optimitzar l'operativa de les autoliquidacions rectificatives. Així mateix, s'introduïxen millores en les validacions aplicables en l'emplenament de la informació corresponent a les agrupacions d'interés econòmic i a les unions temporals d'empreses, a fi de garantir la seua adequació al previst normativament, així com proporcionar una major consistència i qualitat en les dades subministrades.

  • Com a novetat, per a la presentació de la declaració de l'impost sobre societats dels contribuents subjectes a normativa foral s'admetrà la presentació en format processable que utilitze un llenguatge de marcat extensible (fitxer XML, en les seues sigles en anglés) que serà presentat a la seu electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària per a la seua posterior conversió. Amb este sistema d'intercanvi d'informació automatitzat s'aconseguirà una millor traçabilitat de les dades d'estos contribuents, així com la reducció dels possibles errors de transcripció que es podien ocasionar amb el sistema anterior. Així mateix, en aquells casos en els que este format no estiga disponible, es mantindrà la possibilitat de presentar la declaració en els formats acceptats pels corresponents programes d'ajuda.