IX.7.3. Arribada de les mercaderies
Article 282 de l'AE
El destinatari autoritzat haurà de notificar a la duana de destí l'arribada de les mercaderies mitjançant el missatge «Notificació d'arribada »(IE007) d'acord amb les condicions que figuren en l'autorització, de manera que les autoritats competents puguen dur a terme controles, quan siga necessari, abans que el destinatari baixe les mercaderies.
Es remetrà a la duana de partida o d'entrada el missatge «Avís d'arribada »(IE006) per tal d'informar-la de l'arribada de l'enviament.
La duana de destí autoritza la descàrrega de les mercaderies mitjançant el missatge «Autorització de descàrrega» (IE043) si no té previst procedir a un control de les mercaderies abans de la descàrrega. El destinatari autoritzat haurà de retirar els precintes, controlar les mercaderies i baixar-les comparant-les amb la informació que figura en el quadern TIR i en el missatge «Permís de descàrrega», consignar en els seus llibres les mercaderies baixades i, a més tardar el tercer dia següent a l'arribada de les mercaderies, enviar a la duana de destí el missatge «Observacions sobre la descàrrega» (IE044). En este missatge es farà constar la informació sobre qualsevol irregularitat que es detecte.