Com i on presentar la declaració censal
Informa't de com i on presentar la declaració censal, per a qui és obligatòria la seua presentació electrònica per Internet, sistemes d'identificació i firma electrònica que necessites per a presentar-los per via telemàtica
Presentació via telemàtica
La presentació electrònica pot efectuar-la el propi interessat, el seu representant o les persones o entitats que tinguen la condició de col·laboradors socials, utilitzant:
-
Certificat electrònic.
-
Cl@ve, previ registre, si eres persona física, fora que siga obligatòria la presentació amb certificat electrònic.
Les entitats sense personalitat jurídica hauran de presentar la seua declaració mitjançant certificat electrònic.
Serà obligatòria la presentació electrònica del model 036 per a:
-
Les Administracions Públiques.
-
Aquells obligats tributaris adscrits a la Delegació Central de Grans Contribuents o a alguna de les Unitats de Gestió de Grans Empreses.
-
Societat anònima o societat de responsabilitat limitada.
-
Per a sol·licitar la inscripció en el registre de devolució mensual, per a comunicar l'opció i renuncia a la gestió dels llibres registre a través de la Sede electrònica (SII), o per a comunicar l'alta i baixa del compliment de l'obligació d'expedir factura pels destinataris de les operacions o per tercers.
No és obligatòria la presentació electrònica per a sol·licitar l'assignació del NIF provisional o definitiu.
Pots escollir entre els diferents sistemes d'identificació disponibles. Accedix a: Identificació digital
Si presentes la declaració censal i ha d'acompanyar-se d'uns altres documents (escriptura pública de constitució de l'entitat, estatuts socials,...), estos han de presentar-se en el registre electrònic de l'AEAT.