Preguntes freqüents
Saltar índex de la informacióPreguntes freqüents
Una certificació o certificat tributari és el document expedit per l'Administració tributària que acredita fets relatius a la situació tributària d'un obligat tributari.
Els certificats tributaris podran acreditar, entre altres circumstàncies, la presentació de declaracions, autoliquidacions i comunicacions de dades o extrems concrets continguts en elles, la situació censal, el compliment d'obligacions tributàries i l'existència o inexistència de deutes o sanciones pendents de pagament que consten en les bases de dades de l'Administració tributària.
Els fets o dades que se certifiquen es referiran exclusivament a l'obligat tributari al que es referix el certificat tributari, sense que puguen incloure ni referir-se a dades relatives a tercers.
No se certificaran dades relatives a obligacions tributàries respecte de les quals haja prescrit el dret de l'Administració per a determinar el deute tributari mitjançant l'oportuna liquidació.
Tampoc s'expedirà certificat sobre el compliment d'obligacions tributàries en tant no haja vençut el termini voluntari per al seu compliment.
Els certificats tributaris contindran, com a mínim, les següents dades i circumstàncies:
- Nom i cognoms o raó social o denominació completa, número d'identificació fiscal i domicili fiscal de l'obligat tributari.
- Les circumstàncies, obligacions o requisits que hagen de ser certificats.
- La inexistència de la informació que se sol·licita en les bases de dades de l'Administració tributària o la improcedència de subministrar esta informació, quan esta no es puga certificar.
- Lloc, data i firma de l'òrgan competent per a la seua expedició i el codi segur de verificació.
En general, quan es tracti de certificats d'estar al corrent d'obligacions tributàries o de contractistes i subcontractistes, el resultat dels certificats tributaris serà algun dels següents:
- Positiu de trobar-se al corrent de les obligacions tributàries.
- Es denega el certificat per deutes del sol·licitant.
- Es denega el certificat per manca de presentació de declaracions del sol·licitant.
- Es denega el certificat pels dos motius anteriors.
El contingut, autenticitat i validesa del certificat tributari es podrà comprovar a través del servici “Notificacions i Comparació de documents” situat en la pàgina d'inici de la sede electrònica de l'Agència Tributària, introduint el CSV en l'apartat “Comparació de documents amb CSV”.
S'utilitzarà el Codi Segur de Verificació (CSV) que figure en el certificat.
Les còpies dels certificats tindran la mateixa validesa i produiran idèntics efectes als certificats, al poder comprovar-se el contingut, autenticitat i validesa de les còpies mitjançant el Codi Segur de Verificació (CSV).
La sol·licitud de certificats tributaris a través d'esta sede electrònica de l'Agència Tributària es realitzarà en la següent ruta, utilitzant els tràmits associats a cada tipus de certificat:
-
Accedix directament
-
Certificats tributaris
La sol·licitud de certificats tributaris des de la sede electrònica de l'Agència Tributària requerix la identificació del sol·licitant mitjançant algun sistema de firma electrònica avançada (certificat electrònic o DNI electrònic) o bé algun sistema de firma electrònica no avançada com la Cl@ve PIN. També és possible la sol·licitud i recollida immediata (en línia) de certificats d'IRPF sense necessitat de disposar de certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve identificant-se amb el nombre de referència prèviament facilitat per l'Agència Tributària.
La sol·licitud de certificats tributaris utilitzant algun dels sistemes de firma electrònica citats en el paràgraf anterior implica, amb caràcter general, que estos es generaran de manera immediata.
En cas que no es puga realitzar l'entrega immediata del certificat, este es podrà recollir, una vegada tramitat, identificant-se amb certificat electrònic, DNI electrònic o Cl@ve PIN a través de l'opció “Consulta de certificats expedits" o bé a través de “Meus expedientes” accedint a l'“Àrea personal” de la sede electrònica de l'AEAT.
A més, per a la sol·licitud de certificats tributaris per Internet a través de la sede electrònica de l'Agència Tributària, pots actuar representat per apoderat o col·laborador social.
Pots obtindre més informació en relació amb les formes d'accés per a realitzar els tràmits electrònics punxant en la icona “Assistència digital” de la sede electrònica de la AgenciaTributaria.
Alguns certificats es poden sol·licitar telefònicament amb prèvia solicitud de cita.
Per a rebre assistència telefònica has de disposar de la Cl@ve PIN.
Una vegada que el certificat haja sigut emés rebràs un SMS o correu electrònic informant-te del CSV per poder consultar-ho a través de l'opció “Consulta de certificats expedits" o bé a través de “Meus expedientes” accedint a l'“Àrea personal” de la sede electrònica de l'AEAT.
Pots sol·licitar cita accedint a l'apartat d'“Assistència i Cita” situat en la pàgina d'inici de la sede electrònica de l'Agència Tributària.
Presencialment, acudint a les nostres oficines. Es recomana demanar cita per a evitar esperes utilitzant el servici d'Assistència i Cita. Pots sol·licitar el certificat tributari directament en una Administració o Delegació de l'Agència Tributària.
Hauràs de presentar el model 01- “Sol·licitud de Certificats", excepte per al certificat de contractistes i subcontractistes, en què s'utilitza el model 01C- "Sol·licitud de Certificat de Contractistes i Subcontractistes".
Recorda que per a la sol·licitud per Internet del Certificat d'IRPF no és necessari disposar de firma electrònica avançada o de Cl@ve PIN, ja que podràs identificar-te a través de la referència.
Pots sol·licitar cita accedint a l'apartat d'“Assistència i Cita” situat en la pàgina d'inici de la sede electrònica de l'Agència Tributària.
En el cas de les sol·licituds realitzades per Internet amb firma electrònica avançada o Cl@ve PIN, la certificació s'obtindrà directament en la Sede Electrònica.
A la resta de casos, el certificat s'enviarà a l'Adreça Electrònica Habilitada Única (DEHú) i estarà disponible a la seu electrònica de l'Agència Tributària.
A més, si el sol·licitant no estiguera obligat a relació electrònica, el certificat s'enviarà per correu postal tenint en compte la següent prelació: Al domicili assenyalat a este efecte en la sol·licitud (en el cas de sol·licituds presentades en una Administració de l'AEAT).
-
Al domicili assenyalat a este efecte en la sol·licitud (en el cas de sol·licituds presentades en una Administració de l'AEAT).
-
Al domicili consignat a l'efecte de notificacions en els models 030, 036 o 037.
-
Al domicili fiscal.
Els certificats tributaris tenen caràcter informatiu i no pots interposar recurs algun contra ells. Però pots manifestar la teua disconformitat amb qualsevol de les dades que formen part de seu contingut en el termini de deu dies, mitjançant escrit en el que se sol·licite la modificació de la certificació, dirigit a l'òrgan que l'haja expedit. Hauràs d'adjuntar els elements de prova que estimes convenient per a acreditar la teua sol·licitud.
Fora que la normativa específica del certificat tributari establisca una altra cosa diferent, els certificats tributaris tindran validesa durant 12 mesos a partir de la data de la seua expedició mentres no es produïsquen modificacions de les circumstàncies determinants de seu contingut, quan es referisca a obligacions periòdiques, o durant tres mesos, quan es referisca a obligacions no periòdiques.