Informació i documentació que ha de tindre preparada quan li atenguen de manera presencial en les nostres oficines
Per a atendre-li personalment en les nostres oficines, és necessari mantindre les mesures de seguretat sanitàries, que s'establisquen en aquell moment i si més no concertar Cita Prèvia per a ser atés en les nostres oficines. Així mateix, si no utilitzarà la cita li preguem que l'anul·le amb 24 hores d'antelació.
Li recordem que una vegada concertada seu cita per a confeccionar la declaració de Renda i perquè la gestió siga eficaç, és molt important tindre disponible una sèrie de dades i documentació que li anem detallant a continuació.
Només haurà de preparar aquella documentació referida a la seua situació personal i aquella altra en els casos en què, de l'examen de les dades fiscals als que podrà accedir amb anterioritat a l'assistència presencial, es determinen diferències amb els efectivament obtinguts.
- DNI original del titular que acudix a la cita i fotocopia del DNI de tots els que figuren en la declaració.
- Número IBAN de compte bancari.
- Referències cadastrals de tots els immobles de la seua propietat o en els que visca de lloguer o en unes altres circumstàncies.
- Autorització firmada per uns altres declarants i seu fotocopia del DNI (membres de la unitat familiar o tercers) per a realitzar la declaració en el seu nom.
- Import de les quotes satisfetes a sindicats i de les quotes satisfetes a col·legis professionals (si la col·legiació és obligatòria).
- Justificant de les quantitats percebudes per assegurances cancel·lats i que hagen sigut contractats abans del 31 de desembre de 1994.
- Qualsevol justificant que poguera donar dret a deduccions autonòmiques o un altre benefici fiscal. Així:
- Si viu en un immoble llogat necessita el NIF de l'arrendador i quantitats pagades pel lloguer.
- Per adquisició d'habitatge habitual amb ampliació del préstec: saldos pendents d'amortitzar del préstec original.
- Amb hipoteca: rebuts de les assegurances.
- Per donatius: els justificants, etc.
A més, de les dades assenyalades anteriorment, ha de preparar els documents que s'indiquen a continuació només per al tipus de renda o rendes que el contribuent haja percebut durant l'any 2020 i que no es troben imputats en les dades fiscals disponibles.
Rendiments de treball
Certificat emés pel pagador.
Documentació relativa a l'acomiadament o cessació: import de la indemnització, data d'acord de l'acomiadament o cessació, d'aprovació de l'expedient de regulació d'ocupació o d'obertura del període de consultes a l'autoritat laboral, en cas d'acomiade col·lectiu.
Rendiments del capital immobiliari
Fa referència a lloguers de pisos, locals, places de garatge …dels que siga propietari o usufructuari. Ha de preparar una relació i justificants d'ingressos (contractes …) i despeses deduïbles (factures …). No es confeccionen declaracions de Renda amb lloguers turístics amb plataforma.
Per a ajudar-li a recopilar totes les dades li proporcionem el següent document:
Enllaç al model per a complimentar dades de lloguers Nova finestra
Rendiments del capital mobiliari
Tinga preparats els certificats d'empreses, entitats financeres i d'assegurances, contractes, rebuts de despeses, etc… dels que haja percebut este tipus de rendes.
Rendiments d'activitats econòmiques en estimació objectiva (mòduls)
Documents acreditatius dels elements o paràmetres de l'activitat utilitzats durant l'any. Segons l'activitat, per exemple, personal empleat, consum d'energia elèctrica, superfície del local, potencia fiscal del vehicle, ingressos, llibres de béns d'inversió, etc.
Guanys i pèrdues patrimonials
Documentació de fons d'inversió, premis i drets de subscripció Justificant subvencions percebudes.
- Per venda d'habitatge habitual:
- Escriptures de compra i de venda.
- Dates d'adquisició i transmissió.
- Imports reals, despeses i tributs de compra i venda.
- Les declaracions dels exercicis en els que es van practicar deduccions per l'habitatge transmès.
- Dades de préstecs hipotecaris i el capital pendent d'amortitzar a data de venda.
- Per vendes d'accions, immobles o altres béns (exclosos els adquirits per donació o herència), fons d'inversió, premis, etc.:
- Escriptures i/o documentació acreditativa.
- Dates d'adquisició i transmissió.
- Imports reals, despeses i tributs de compra i venda.
- Certificats de fons d'inversió.
Regularització
- Per devolució d'interessos percebuts de clàusules terra:
- Certificat de l'entitat financera indicant els exercicis als que correspon l'interés excessiu cobrat per clàusules terra nul·les.
- Declaracions d'exercicis no prescrits en els que es va practicar deducció per habitatge habitual, o es van incloure dins de les despeses deduïbles de rendiments d'activitats econòmiques o capital immobiliari.