Saltar al contingut principal
Protocol de posada en marxa dels subministraments d'informació tributària a entitats locals adherides al Conveni d'Intercanvi d'Informació Tributària i Col·laboració en la Gestió Recaptatòria (PROTEELL - juny 2021)

2.1. Sol·licitud d'alta

Els òrgans de l'Entitat Local i els seus organismes i entitats de dret públic hauran de remetre a través del tràmit de registre electrònic del corresponent procediment de la sede electrònica de l'Agència Tributària (Presentació de formularis d'autorització en subministraments estandarditzats Nova finestra ) un formulari a la Delegació de l'Agència Tributària del seu àmbit territorial. Al registrar la documentació serà facilitat un acuse de Rep de la Presentació amb el Codi Segur de Verificació assignat, el qual haurà de conservar l'organisme sol·licitant durant la tramitació.

Excepcionalment, quan una Entitat Local agrupe municipis de més d'una província de la mateixa comunitat autònoma, el formulari serà remés a la Delegació Especial de l'Agència Tributària.

Este formulari varia en funció de la via a través de la que se sol·licite la informació:

Els formularis hauran de ser complimentats en la seua totalitat conforme a les instruccions que figuren al final dels mateixos.

En cas que es requerisca esmena, serà comunicat, i esta esmena es remetrà a través del tràmit de registre electrònic per a  Contestar requeriments o presentar documentació relacionada amb un document rebut de l'AEAT Nova de la sede electrònica de l'Agència Tributària . Serà necessari fer referència al Codi Segur de Verificació (CSV) facilitat en el Rebut de Presentació de la documentació a la que es referix l'esmena, amb la finalitat que ambdues documentacions queden correctament vinculades.  

Efectuada l'alta, es comunicarà a l'òrgan, organisme o entitat sol·licitant.

Quan per qualsevol circumstància un organisme públic o algun dels seus usuaris ja no requerisquen accedir a la informació per a la qual es troben autoritzats, es comunicarà a l'Agència Tributària perquè es gestione la corresponent baixa d'organismes i/o usuaris, mitjançant els formularis de baixa disponibles en la documentació d'ajuda (un per als subministraments via de sede Nova finestra i un altre per als subministraments via servicis web Nou finestra ) i seguint les mateixes regles descrites pel que fa a l'alta quant a la unitat destinatària del formulari que corresponga.

A més, estes autoritzacions són  objecte  de  depuració periòdicament.