Requisits per a actuar com a entitat col·laboradora en la gestió recaptatòria
Condicions que ha de complir una entitat de crèdit per a ser entitat col·laboradora
Perquè una Entitat de crèdit puga actuar com a col·laboradora en la gestió recaptatòria estatal ha de ser degudament autoritzada per la persona titular del Departament de Recaptació de l'Agència Tributària.
Per a això, des d'un punt de vista merament formal, el protocol per a sol·licitar eixa autorització es troba en l'apartat primer de la Instrucció 1/2008, de la Direcció General de l'Agència Tributària (consulta la instrucció en l'apartat Normativa)
La verificació que l'Entitat sol·licitadora es troba en condicions de complir estrictament la normativa que regula el servei de col·laboració implicarà, en particular, el compliment dels següents requeriments:
Reglament General de Recaptació (RD 939/2005, de 29 de juliol).Els preceptes relacionats amb el servei de col·laboració pot trobara al Capítol II del Títol I.
Ordre EHA/ 2027/2007, de 28 de juny, per la qual es desenvolupa parcialment el Reial Decret 939/2005, de 29 de juny pel qual s'aprova el Reglament General de Recaptació, en relació amb les Entitats de Crèdit que presten el servei de col·laboració en la gestió recaptatòria de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Ordre EHA/1658/2009, de 12 de juny, per la qual s'establixen el procediment i les condicions per a la domiciliació del pagament de determinats deutes la gestió dels quals té atribuïda l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Abans de presentar formalment la sol·licitud d'autorització, l'entitat de crèdit interessada s'ha de posar en contacte amb el Departament d'Informàtica Tributària per a realitzar les corresponents proves tècniques que permeten comprovar que l'esmentada entitat té els seus sistemes adaptats per a donar total compliment a l'establit en les normes anteriorment relacionades.
L'esmentat contacte s'ha de realitzar mitjançant correu electrònic a la bústia catentidades@correo.aeat.es