Quines activitats he de declarar en l'IAE?
Totes les activitats que desenvolupes en territori espanyol, encara que siga de forma ocasional, excepte agrícoles, ramaderes dependents, forestals i pesqueres.A més, hauràs de classificar-les en els epígrafs que corresponguen.
Has de declarar totes les activitats que desenvolupes en territori espanyol, encara que les realitzes de forma ocasional.Presenten declaraciós de IAE els contribuents subjectes a l'impost i no exempts.En el cas que realitze diverses activitats que tributen unes per IAE i d'altres no, presentarà declaració per l'impost per totes les activitats fins i tot per les exemptes.
No has de declarar les següents:
La venda dels béns integrats a l'actiu fix de la teua empresa que hagen figurat degudament inventariats com a tal immobilitzat amb més de dos anys d'antelació a la data de vendre'ls.
La venda de béns del teu patrimoni particular i privat sempre que els haguera utilitzat amb més de dos anys d'antelació a la data de vendre'ls.
La venda de productes que hages rebut en paga de treballs personals o servicis professionals.
L'exposició d'articles amb la finalitat exclusiva de decoració o ornament de l'establiment.
La realització d'una sola venda aïllada a la menuda.
Tampoc no presenten declaració per l'IAE les activitats agrícoles, les ramaderes dependents, les forestals, les pesqueres.
Descripció de les activitats
Les Tarifes de l'impost s'estructuren a 3 Seccions:Secció 1a, Secció 2a i Secció 3a, que es corresponen amb les activitats empresarials, professionals i artístiques respectivament.
Són les que es realitzen al si d'una organització empresarial, entenent-se per tal l'ordenació per compte propi de mitjans de producció i de recursos humans o d'un d'ambdós, amb la finalitat d'intervindre en la producció o distribució de béns o servicis i estan contemplades a la Secció 1a.
Les activitats empresarials són les següents:
La ramaderia independent.
Les activitats mineres.
Les activitats industrials.
Les activitats comercials.
Les activitats de servicis.
Concepte de ramaderia independent:Tenen la consideració d'activitats de ramaderia independent, les que tinguen per objecte l'explotació d'un conjunt de caps de bestiar que es trobe comprés en algun dels casos següents:
Que paste o s'alimente fonamentalment en terres que no siguen explotades de manera agrícola o forestalment per l'amo del bestiar.
L'estabulat fora de les finques rústiques, no considerant-se com a tal el bestiar que siga alimentat fonamentalment amb productes obtinguts en explotacions agrícoles o forestals del seu amo, encara que les instal·lacions pecuàries es troben situades fora de les terres.
El transhumant o trasterminante, no considerant-se com a tal el bestiar que s'alimente fonamentalment amb pastures, sitges, vet-nos o pinsos obtinguts en terres explotades per l'amo del bestiar.
Aquell que s'alimente fonamentalment amb pinsos no produïts a la finca en què es crie.
A efectes d'este impost, no són activitats empresarials i, per tant, no estan subjectes a l'impost:
Les activitats agrícoles.
Les ramaderes dependents.
Les forestals.
Les pesqueres.
Són les desenvolupades per una persona física per compte pròpiament i personalment.Es desenvolupen com una manifestació de la capacitat personal sent les qualitats personals imprescindibles per al seu desenvolupament i estan classificades a la Secció 2a. En el cas que les esmentades activitats siguen desenvolupades per entitats, s'han de matricular per l'activitat correlativa o anàloga de la Secció 1a.
Són les desenvolupades per una persona física o una entitat i estan classificades a la Secció 3a.
Tarifes
Qualsevol activitat que realitzes s'ha de classificar en uns grups o epígrafs que es detallen en les Tarifes de l'Impost.