Subhasta 1/2025 Duana La Farga de Moles
Es comunica per a coneixement públic, que el pròxim dia 3 de desembre de 2025, a les 9.00 hores, en en la Duana de La Farga de Moles, situada en la Ctra. N-145, km.9, 25799 La Farga de Moles (Lleida), es procedirà a la venda en subhasta pública de les mercaderies que figuren ressenyades en els fulls adjunts, ajustant-se el desenvolupament de la mateixa a les següents bases.
1. Objecte de la subhasta
Aquesta subhasta té per objecte l'alienació de béns abandonats, intervinguts o decomissats, així com la d'aquells béns posats a disposició de l'Agència Estatal d'Administració Tributària en execució de sentències judicials fermes recaigudes en procediments seguits a instàncies d'este òrgan.
2. Règim jurídic
És aplicable a esta subhasta la següent normativa:
-
Articles 198 i 199 del Reglament (UE) núm. 952/2013 del Parlament Europeu i del Consell, de 9 d'octubre de 2013, pel qual s'establix el Codi Duaner de la Unió.
-
Articles 249 i 250 del Reglament d'Execució (UE) 2015/2447 de la Comissió de 24 de novembre de 2015 pel qual s'establixen normes de desenvolupament de determinades disposicions del Reglament (UE) núm. 952/2013.
-
Títol VI, Capítol I (articles 419 a 423) de les Ordenances de Duanes, aprovades per Decrete de 17 d'octubre de 1947, que regula el procediment per a la realització de les subhastes de duanes.
-
Article 320 de les Ordenances de Duanes, que regula l'aplicació del producte de la venda dels gèneres subhastats.
-
Llei orgànica 12/1995, de 12 de desembre, de Repressió del Contraban.
-
Reial decret 1649/1998, de 24 de juliol, que desenvolupa el Títol II de la Llei orgànica 12/1995, de 12 de desembre, sobre repressió de contraban, relatiu a les infraccions administratives de contraban.
-
Títol III, Capítol II (articles 97 a 107) del Reglament General de Recaptació, aprovat pel Reial decret 939/2005, de 29 de juliol.
-
Article 7 (limitacions als pagaments en efectiu) de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau.
3. Licitadors
3.1. A excepció del personal adscrit a l'òrgan que va acordar l'alienació dels béns, dels taxadors, dels depositaris i dels funcionaris directament implicats en el procediment d'alienació, podrà tindre part en la subhasta, per si o mitjançant representant, qualsevol persona que posseïsca capacitat d'actuar d'acord amb dret i que no tinga per això impediment o restricció legal.
Qualsevol licitador haurà d'identificar-se adequadament i amb document que justifique, si escau, la representació que ostente, devent estar en condicions, a requeriment de la Mesa, d'acreditar la seua matriculació en l'epígraf corresponent de l'impost sobre activitats econòmiques que li habilite per a l'adquisició de béns subhastats que revisten caràcter comercial i segons el tipus de mercaderia que conforme el lot. En present anunci s'indicaran els lots que tinguen caràcter comercial.
3.2. Qualsevol licitador, per a ser admés com a tal, haurà de constituir prèviament i a més tardar el dia 27 novembre de 2025 un només depòsit de garantia del 10 per 100 del tipus de subhasta del total dels béns respecte dels que desitge licitar. Este depòsit es materialitzarà aportant justificant de l'ingrés en el compte núm. ES77 2100 0510 1502 0019 5409 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària en CaixaBank, acompanyat de l'ANNEX II (en el que s'haurà d'indicar, desglossat, la part del depòsit total que correspon a cada lot pel qual es desitja licitar) complimentat de forma completa i correcta amb totes les dades actuals (és a dir, que si un licitador desitja licitar per més d'un lot, haurà de sumar el tipus de subhasta dels béns sobre els quals desitge licitar i aplicar-li un 10 per 100, sent el resultat l'import de l'únic depòsit que ha de realitzar).
L'ANNEX II ha de ser presentat a més tardar, el dia 27 de novembre de 2025, en el registre de la Sede Desconcentrada de Duanes i IE de Lleida, situada en la Ctra. N-145, km. 9, 25799 LA FARGA D'AGRADES (Lleida) o en qualsevol altre registre de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, dirigit a l'oficina D25600.
L'incompliment dels requisits anteriors, o la no presentació de l'Annex II en el registre tal com s'indica anteriorment o la constitució del depòsit fora dels terminis establits per a ambdós casos, determinarà la pèrdua del dret a tindre part en la subhasta.
3.3. Els licitadors hauran de presentar les seues ofertes en sobre individual per cada lot i degudament tancat des de la data de l'anunci de la subhasta fins les 13.00 hores del dia anterior a la celebració de la subhasta, en la forma i amb els requisits establits en el punt 5.1. Estes ofertes, seran presentades en la Secretaria de la duana de La Farga de Moles, situada en la Ctra. N-145, km. 9 25799 LA FARGA D'AGRADES (Lleida), o bé els farà arribar el licitador, pels seus propis mitjans, a esta duana.
Igualment es podran efectuar licites per al cas de segona licitació.
4. Examen dels lots
Els béns depositats en la Duana de La Farga de Moles (Lleida) (Carretera Nacional 145, km 9), podran ser examinats pels interessats durant els dies 17, 18, 19 i 20 de novembre de 2025, de 9.00 hores a 13.00 hores, sent necessari sol·licitar CITA PRÈVIA telefonant al telèfon 973 36 16 61.
5. Desenvolupament de la subhasta
5.1. Mesa de subhasta
La Mesa de subhasta estarà constituïda pel /el Tècnic Cap de Gestió de Duanes e IIEE de Lleida, o funcionari en qui delegue, en qualitat de president, i dos funcionaris de la Dependència que actuaran en qualitat de Vocal i secretari. De veu pública actuarà l'empleat o funcionari de l'AEAT designat pel president de la Mesa.
5.2. Sistema de licites
Cada licita s'haurà presentat en sobre individual per cada lot i persona, degudament tancat. A l'exterior del sobre s'indicarà únicament i exclusivament el nombre de lot pel qual es licita i la indicació “PRIMERA LICITACIÓ” i dins del sobre l'annex IV amb la indicació de la postura, nom i cognoms, raó social o denominació completa, NIF, domicili, telèfon i correu electrònic de contacte i nombre de lot pel qual es licita, quantitat en número i lletra i firma de l'interessat o el seu representant degudament acreditat. No s'admetran licites que no cobrisquen la taxació mínima d'eixida. No s'admetran licites en sala.
Igualment es podran efectuar licites per al cas de segona licitació. La forma de procedir i els requisits seran els mateixos que els indicats per a la primera licitació, indicant a l'exterior del sobre únicament i exclusivament el nombre de lot pel qual es licita i la indicació “SEGONA LICITACIÓ”. No s'admetran licites que no cobrisquen el 75% de la taxació mínima d'eixida.
A l'acabar cadascuna de les licites s'anunciarà públicament l'adjudicatari, que el serà per haver oferit la màxima quantitat. En cas que coincidisquen en la millor postura diverses de les ofertes presentades, es procedirà de la manera següent a l'efecte de licitar entre ells el lot:
-
Si tots els licitadors que coincidisquen en la licita es troben estos en la sala, es procedirà a atorgar tantes licites com siguen necessàries per a adjudicar el lot al millor postora d'entre estos licitadors i per un import superior al licitat inicialment.
-
Si no es troben estos en la sala tots els licitadors que coincidisquen en la licita, se'ls enviarà una comunicació a l'efecte de realitzar una nova licita davant la Secció d'Expedientes de la duana de La Farga de Moles, per un import superior al licitat inicialment en el termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació d'esta comunicació. Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins l'adjudicació del lot al millor postora.
-
Si d'entre els licitadors que coincidisquen en la licita, hi haguera estos i no presentes en la sala, als estos se'ls informarà mitjançant diligencia de què , disposaran de deu dies hàbils a comptar des del següent al de la celebració de la subhasta per a presentar una nova licita per un import superior al licitat inicialment; i amb els licitadors no estos es procedirà de la forma indicada en la lletra b) anterior. Es procedirà de la mateixa forma i successivament, fins l'adjudicació del lot al millor postora.
L'assistència presencial al sistema de licites quedarà condicionada a l'aforament de la sala en la que es desenvoluparà la subhasta.
En el cas de presentar-se postures en què existisca discordança entre l'import expressat en forma numèrica i l'expressat en lletres, prevaldrà l'import expressat en lletres.
En el cas d'incompliment de les anteriors condicions es considerarà la licita com NUL·LA.
S'adjunta model de licita en l'Annex IV.
5.3. Segona licitació
En cas de no ser alienats la totalitat o part dels béns en primera licitació podrà recordar-se'n, per la Mesa, la celebració immediata d'una segona licitació, admetent licites que cobrisquen el 75 per cent de la primera licitació. Per a concórrer a la segona licitació serà necessari haver constituït depòsit de garantia i presentació de l'Annex II, en els termes i condicions establits en el punt 3.2 anterior, incompliment del qual determinarà la pèrdua del dret a tindre part en la subhasta. Queda exclòs de segona licitació el lot 51.
Conclosa la celebració de la subhasta pública, qualsevol persona podrà verificar en la Secció d'Expedientes de la duana de La Farga de Moles l'import pel qual s'ha adjudicat cada lot en primera i segona licitació.
5.4. Adjudicació directa
Els lots que quedaren, si escau, definitivament deserts (excepte els lots 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 18, 19, 20, 51), s'adjudicaran mitjançant procediment d'adjudicació directa, sense preu mínim d'adjudicació, i que s'anunciarà en la pàgina web de l'Agència Estatal d'Administració Tributària (www.aeat.es), on s'inclourà un annex amb la relació dels lots que han quedat sense adjudicar.
En este cas, les licites hauran de presentar-se en sobre tancat davant la Secció d'Expedientes de la duana de La Farga de Moles, en el termini de DEU DIES HÀBILS a comptar des de l'endemà de la data de la celebració de la Subhasta. Les licites hauran de contindre les mateixes dades i requisits que figuren en el punt 5.2 anterior, incompliment del qual determinarà la nul·litat de la licita. En el tràmit d'adjudicació directa, no serà necessària la constitució de depòsit previ.
Transcorregut el termini de presentació d'ofertes, en el termini màxim de CINC DIES HÀBILS, es reunirà la Mesa d'adjudicació directa per a procedir a la verificació de les ofertes que s'hagueren presentat.
Conclosa la celebració de l'adjudicació directa, qualsevol persona podrà verificar en la Secció d'Expedientes de la duana de La Farga de Moles l'import pel qual s'ha adjudicat cada lot en este tràmit.
Als adjudicataris se'ls notificarà l'adjudicació del lot corresponent, concedint-li el termini de QUINZE DIES a comptar des de l'endemà de la notificació d'esta comunicació, per a procedir al pagament del preu del remate. L'impagament del preu de remate per l'adjudicatari en el termini establit, determinarà la pèrdua del dret d'adjudicació del lot. En este cas, el lot en qüestió serà objecte d'alienació en una pròxima subhasta.
5.5. Lots considerats expedició comercial
Els lots número 50 i 58, es consideraran expedició comercial, pel que qui resulte adjudicatari haurà de justificar davant la Mesa estar matriculat en l'epígraf corresponent de l'impost d'activitats econòmiques que li habilite per a la compravenda dels béns que s'incloguen en el lot adjudicat, per al tractament d'estos béns com residus, o bé per a destinar els béns a fins educatius. L'incompliment d'este requisit determinarà la pèrdua del dret d'adjudicació del lot i de l'import del depòsit constituït que corresponga a este lot.
5.6. Pagament del preu del remate
Els adjudicataris estos hauran d'ingressar en el compte núm. ES77 2100 0510 1502 0019 5409 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària en CaixaBank, dins del termini de QUINZE DIES HÀBILS a comptar des de l'endemà de la data de la celebració de la Subhasta, la diferència entre el depòsit total constituït i el preu d'adjudicació, quedant obligats a rescabalar a l'Administració dels perjuís que origine esta falta de pagament.
Als adjudicataris no estos en la sala en el moment de la celebració de la subhasta pública se'ls notificarà l'adjudicació del lot corresponent, concedint-li el termini de DEU DIES HÀBILS a comptar des de l'endemà de la notificació d'esta comunicació, per a procedir al pagament del preu del remate.
L'impagament del preu de remate per l'adjudicatari en els terminis establits, determinarà la pèrdua del dret d'adjudicació del lot i de l'import del depòsit constituït que corresponga a este lot. Si més no, el lot en qüestió podrà ser objecte d'alienació en una pròxima subhasta.
5.7. Serà per compte de l'adjudicatari
En el preu d'adjudicació dels béns, estaran inclosos els drets d'importació i altres impostos corresponents, excepte l'Impost Especial sobre determinats mitjans de transport, havent de's abonar el seu import, si escau, en el moment de la matriculació del vehicle. Si més no haurà de satisfer-se la modalitat de Transmissions patrimonials de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats regulat en el Reial decret legislatiu 1/1993, de 24 de setembre.
La totalitat de les carregues i gravàmens de qualsevol classe, tipus o naturalesa (siguen d'un ens públic o privat), que recaiguen sobre les adjudicacions objecte de subhasta, o sobre qualsevol de les operacions físiques o jurídiques que puguen resultar.
Les despeses relatives a l'encunyat del nombre de bastidor dels vehicles adjudicats, obtenció dels facsímils, ITV, fitxes tècniques i fotografies necessàries, si escau, per a l'expedició de la matrícula dels vehicles de motor; així com els derivats de la regularització de l'alteració de les característiques originals de fabricació dels mateixos.
Els contenidors on es troben ubicades les mercaderies no formen part del lot i les despeses de transborde i retirada de les mateixes seran assumits pels adjudicataris.
5.8. Devolució de depòsits
A partir de l'endemà de celebració de la subhasta, es procedirà a la devolució, per transferència bancària, els depòsits que s'hagueren constituït, excepte els pertanyents als adjudicataris, que s'aplicaran al pagament del preu de remate.
5.9. Diligencies d'adjudicació en subhasta
Així mateix, acabada la subhasta, es lliurarà als adjudicataris diligencies d'adjudicació en subhasta dels béns i preus de remate, per a aquests efectes tributaris que procedisquen. Si escau, la diligencia es podrà remetre per mitjans telemàtics.
5.10. Retirada dels béns adjudicats
Per a retirar els lots adjudicats, s'hauran de presentar tots o alguns dels documents següents segons els casos davant la Secció d'Expedientes de la duana de La Farga de Moles:
-
Resguarde bancari d'ingrés del desemborsament pendent en el compte núm. ES77 2100 0510 1502 0019 5409 de l'Agència Estatal d'Administració Tributària en “La Caixa ”.
-
Acreditació de la matriculació de l'adjudicatari en l'epígraf corresponent de l'impost sobre activitats econòmiques que li habilite per a la compravenda dels béns adjudicats.
-
Acreditació de la condició de centre autoritzat per al tractament de residus per als lots amb la indicació CAT.
-
Original i fotocopia de la carta de pagament de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.
Acreditats els extrems anteriors, l'esmentada secció expedirà certificat de l'acta d'adjudicació en subhasta dels béns.
Les mercaderies adjudicades hauran de ser retirades dels llocs en què estiguen depositades en el termini de VINT DIES HÀBILS a comptar des de l'endemà de la data de celebració de la Subhasta, en horari de 09:00 h. a 13.00 h, havent de's presentar el certificat de l'acta d'adjudicació de béns en subhasta. Transcorregut este termini sense que les mercaderies hagen sigut retirades, estes quedaran abandonades a favor de la Hisenda Pública, d'acord amb el que estableix la normativa en la matèria, sense que este abandone concedisca el dret a la devolució de l'import depositat per a la seua adjudicació.
En el cas dels lots adjudicats per procediment d'Adjudicació Directa, el termini anterior començarà a comptar des de l'endemà a la notificació d'esta adjudicació a l'interessat.
La retirada dels béns adjudicats es realitzarà havent d'aportar l'adjudicatari, si escau, els elements necessaris per al transporte dels béns adjudicats (Ex.: grua per a retirada de vehicles, etc.).
6. Acceptació de condicions
La participació en la subhasta comporta l'acceptació de les condicions generals que regixen la mateixa, que han quedat exposades en estes BASES, i de les altres condicions que poguera adoptar la Mesa durant de la Subhasta.
Una vegada finalitzada la subhasta no s'admetran reclamacions per part dels adjudicataris pel que fa a la qualitat o quantitat dels lots, excepte per diferències sorgides entre el moment de l'adjudicació i el de la retirada, quedant a càrrec seu la prova d'aquelles diferències.