Què necessite per a pagar, ajornar i consultar
T'informem sobre quins requisits d'autentificació i accés general es requerixen per a la gestió dels deutes
Per poder pagar, ajornar o consultar, el contribuent haurà de disposar de Certificat Digital, DNI electrònic o EIDAS, o estar registrat en el sistema d'identificació Cl@ve PIN. D'esta manera quedarà degudament acreditada la seua identitat i podrà realitzar les consultes i tràmits que esta aplicació oferix.
Si no disposa de qualsevol d'estos mitjans, pot sol·licitar la Cl@ve PIN (només persones físiques) en l'apartat"Identificació digital", fent clic en "Cl@ve". En les seues "Gestions destacades" es troba Registrar-se en Cl@ve.
El pagament directe d'autoliquidacions i liquidacions/deutes mitjançant targeta o bizum no requerix autentificació pels mitjans indicats.
Un requisit previ per poder pagar, ajornar o consultar és que el contribuent no tinga cap notificació pendent de rebre, i en cas que la que tinguera, primer haurà d'accedir a la mateixa perquè es tinga per notificada.
D'altra banda, per a realitzar el pagament mitjançant carregue en compte, l'ordenant del mateix ha de ser el titular del compte en la que es realitzarà el càrrec, llevat en el cas d'estar apoderat per a ordenar càrrecs en un compte de titularitat de l'obligat.
Un requisit indispensable per a utilitzar este servici de pagament és tindre fons depositats en entitats financeres que ostenten la condició de Col·laboradores en la recaptació dels tributs i oferisquen als seus clientes el servici de cobrament a través d'Internet a través de la passarel·la de pagaments de l'AEAT.
Pots consultar el llistat d'Entitats Bancàries adherides a este conveni de col·laboració per al pagament de liquidacions amb càrrec en compte en l'enllaç"Veure Entitats adherides i horaris de servici" que apareixerà quan punxes en “Pagar mitjançant carregue en compte”.
Igualment pots consultar el llistat d'Entitats Bancària adherides a este conveni de col·laboració per al pagament de liquidacions amb targeta en l'enllaç"Veure Entitats adherides i horaris de servici" que apareixerà quan punxes en “Pagar mitjançant targeta crèdit/dèbit”.