Preguntes freqüents en relació amb la comptabilitat/lliure registre d'existències
Coneix les respostes a qüestiones relacionades amb la comptabilitat/lliure registre d'existències
En el registre d'adquisicions intracomunitàries, el camp del justificant ha de complimentar-se indicant "el número o referència corresponent al justificant del fet registrat". A estos efectes s'admet qualsevol mena de justificant.
Si un mateix justificant servix per a diferents adquisicions intracomunitàries, el número o referència del justificant pot tindre's en compte al registrar cadascuna de les adquisicions intracomunitàries sempre que el justificant acredite suficientment la quantitat de plàstic no reciclat continguda a cada una d'elles.
Les declaracions de Comptabilitat/Lliure registre d'existències, poden ser reparades en Sede electrònica, una vegada han sigut presentades, mitjançant les següents accions:
- Anul·lació de la declaració: s'anul·la la declaració per a tornar a crear una nova declaració subministrant tots els assentaments.
- Retrotreure a esborrany: permet tornar a deixar la declaració en estat Esborrany, podent-se anul·lar els assentaments incorrectes, subministrar assentaments nous i tornar a presentar la declaració.
Ambdues funcions només podran realitzar-se abans de la fi del termini de presentació de la declaració. Una vegada finalitzat este termini, hauràs d'adreçar-te a la teua oficina gestora perquè faça estes funcions si així el considera convenient.
Ja que l'Ordre HFP/1314/2022, establix un període transitori per a la presentació de les declaracions del primer semestre de 2023, que finalitza el 31 de juliol, es considera que estes accions poden realitzar-se en les declaracions de comptabilitat/lliure registre d'existències presentades fins esta data.
Si la factura rectificativa de l'enviament documenta un menor envie, han de registrara els quilos realment enviats (i deduïts en el 592) indicant com a justificant el número o referència de la factura que documenta l'enviament. En observacions, ha d'indicar-se el número o la referència de la factura rectificativa de l'enviament.
Si la factura rectificativa de l'enviament documenta la devolució de part de la mercaderia prèviament enviada, han de registrar-se els quilos realment enviats (i deduïts en el 592) indicat com a justificant el número o referència de la factura que documenta l'enviament.
En este cas, la posterior devolució de mercaderies ha de registrara i autoliquidar-se com una AIB conforme al criteri que resulta de la consulta de la DGT V0076-23.