Registre Territorial de l'Impost sobre els Gasos Fluorats d'efecte d'hivernacle
Informa't si estàs obligat a inscriure't en el Registre Territorial de l'Impost sobre els Gasos Fluorats d'Efecte d'Hivernacle i com pots sol·licitar la inscripció en el mateix
Han de sol·licitar la seua inscripció en el Registre Territorial els contribuents i els representants dels contribuents no establits al territori d'aplicació de l'impost.
Són contribuents d'este impost, les persones físiques o jurídiques i entitats a les quals es referix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, que realitzen la fabricació, importació o adquisició intracomunitària dels gasos objecte de l'impost.
Queden exceptuats els importadors que no siguen operadors econòmics conforme a la definició prevista en el número 5 de l'article 5 del Reglament (UE) núm. 952/2013 del Parlament Europeu i del Consell.
També seran contribuents, i per tant hauran d'inscriure's, els magatzemistes en els supòsits del número 4 de l'apartat 9 de l'article 5 de la Llei 16/2013, de 29 d'octubre.
En els supòsits de fabricació has de presentar la sol·licitud d'inscripció en el Registre Territorial de l'Oficina Gestora on arrele el teu establiment.
En el cas sigues magatzemista, amb caràcter previ a la inscripció en el registre territorial, s'exigix l'autorització, prèvia sol·licitud, per l'oficina gestora corresponent al teu domicili fiscal.Una vegada hages obtingut l'autorització, has de presentar la sol·licitud d'inscripció en el Registre Territorial de l'Oficina Gestora on arrele cada un dels teus establiments.
Si ets importador, has de presentar la sol·licitud d'inscripció en el Registre Territorial de l'Oficina Gestora on raga el teu domicili fiscal, excepte que estigues autoritzat com a magatzemista de gasos fluorats, en el cas del qual has de sol·licitar la inscripció així que el paràgraf anterior.
En el supòsit d'adquisició intracomunitària has de presentar la sol·licitud d'inscripció en el Registre Territorial de l'Oficina Gestora on raga el teu domicili fiscal, excepte que estigues autoritzat com a magatzemista de gasos fluorats, en el cas del qual l'has de sol·licitar així que l'establit per als magatzemistes.
En el cas de representants de contribuents no establits han de presentar la sol·licitud d'inscripció en el Registre Territorial de l'Oficina Gestora on arrele el domicili fiscal o, en el seu cas, l'establiment.
Per a poder inscriure't en el Registre Territorial de l'Impost sobre els Gasos Fluorats d'Efecte d'Hivernacle, amb caràcter general, és necessari que figures d'alta al Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors en l'epígraf corresponent a l'activitat a què es referix la inscripció.
Recorda que, si inicies l'exercici d'alguna activitat que implica la utilització de gasos fluorats, presentant la corresponent declaració censal (model 036), has de presentar addicionalment la sol·licitud d'inscripció en el Registre Territorial de l'Impost sobre els Gasos Fluorats d'Efecte d'Hivernacle en el termini d'un mes des de la presentació de l'esmentada declaració censal.
Has de presentar a través de la Seu Electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària una sol·licitud en la qual conste:
- El nom i cognoms o raó social, domicili fiscal i número d'identificació fiscal del sol·licitant, així com, en el seu cas, del representant, que haurà d'acompanyar la documentació que acredite la seua representació.
- El lloc en què, en el seu cas, es trobe situat l'establiment on exercixes la teua activitat amb expressió de la seua direcció, en el seu cas, número de parcel·la, localitat i l'acreditació del dret a disposar de les instal·lacions per qualsevol títol.
La sol·licitud d'inscripció s'haurà d'acompanyar de la següent documentació i informació:
- La documentació acreditativa de la teua capacitació amb relació als productes objecte d'este Impost, que resulte exigible en cada cas.
- En el cas dels magatzemistes de gasos fluorats, la corresponent autorització de l'oficina gestora per a adquirir els gasos objecte de l'impost amb aplicació del règim especial de diferimiento de la meritació de l'impost.
- En el cas dels importadors, la prèvia autorització F-GAS per als supòsits en els quals a l'importador li resulte exigible conforme al disposat en el Codi Duaner de la Unió.
La sol·licitud d'inscripció s'haurà d'efectuar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat per via electrònica, a través de la Seu electrònica de l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Si es tracta d'activitats ja iniciades abans de l'1 de setembre de 2022, la sol·licitud d'inscripció s'haurà d'efectuar durant el mes següent a l'esmentada data.
Rebuda la sol·licitud, i tramitat l'oportú expedient, l'oficina gestora, acordarà, si és procedent, la inscripció en el Registre territorial de l'impost.L'acord d'inscripció serà notificat a l'interessat, juntament amb la targeta acreditativa de la inscripció que inclourà el codi d'identificació de gasos fluorats (CAF).
Hauràs d'obtindre tants CAF com activitats i tants CAF com establiments en els quals desenvolupes la teua activitat, tret que tingues la condició d'importador o realitzes adquisicions intracomunitàries de gasos objecte de l'impost que només hauran de tindre un CAF per activitat.
Una vegada efectuada la inscripció, l'Oficina Gestora et notificarà l'acord d'inscripció i t'enviarà la targeta acreditativa de la inscripció en el registre, en la qual constarà el Codi d'Activitat dels Gasos Fluorats (CAF).
El Codi d'Activitat dels Gasos Fluorats (CAF) és un codi configurat per 13 caràcters que identifica l'activitat dels obligats tributaris per l'Impost sobre els Gasos Fluorats i, en el seu cas, l'establiment on s'exercix la mateixa.
Els caràcters primer i segon identifiquen a l'oficina gestora en la qual s'efectua la inscripció territorial, i els caràcters tercer i quart identifiquen l'activitat que desenvolupa la persona o entitat inscrita.
Els caràcters cinqué, sisé seté, huité, nové, dècim, onzé i dotzé expressen el número seqüencial de la inscripció.
El caràcter tretzé serà un dígit de control.
Hauràs de consignar el Codi CAF en les autoliquidacions i sol·licituds de devolució d'operacions amb gasos fluorats que hages de presentar per este impost i a les factures en les quals es documenten les esmentades operacions.
Per a l'obtenció, en el seu cas, de la condició de magatzemista de gasos fluorats i beneficiar-te del règim de diferimiento en la meritació de l'Impost hauràs de presentar una sol·licitud d'autorització a l'oficina gestora corresponent al teu domicili fiscal.
Per a poder obtindre esta autorització has de figurar d'alta al Cens d'Empresaris, Professionals i Retenidors en el corresponent epígraf de l'activitat a desenvolupar i estar al corrent de les obligacions tributàries.
Juntament amb la sol·licitud d'autorització hauràs d'aportar la següent documentació:
- Documentació, en el seu cas, que acredite la representació.
- Memòria descriptiva de l'activitat que pretens desenvolupar.
- Identificació de la localització de les instal·lacions en les quals vaja a desenvolupar les activitats i justificació del títol de disposició de les mateixes.
- Documentació acreditativa de les autoritzacions que, en el seu cas, corresponga atorgar a altres òrgans administratius.
L'Oficina Gestora podrà requerir informació o documentació addicional necessària per a resoldre la sol·licitud.
Una vegada obtinguda l'autorització de magatzemista hauràs de sol·licitar la inscripció en el Registre territorial de l'Impost sobre els Gasos Fluorats d'Efecte d'Hivernacle de l'oficina gestora on arrele cada un dels establiments en els quals exercisques la teua activitat.