Preguntes tècniques freqüents
Saltar índex de la informacióQüestiones Generals
Mitjançant el XML corresponent al tipus de lliure i operació que es desitja realitzar. Es tracta d'un envie continu de factures que per caràcter operatiu, s'agrupen en blocs de 10.000 per a facilitar la resposta de forma síncrona.
Els permesos per a UTF-8.
No
No, no es requerix firmar el XML.
SÍ. La presentació podrà ser efectuada per l'obligat tributari, un apoderat seu a este tràmit o un col·laborador social, que ha de disposar d'un certificat electrònic reconegut. Per tant, l'ús dels servicis requerix tindre instal·lat un certificat electrònic admés per l'Agència Tributària, en l'ordinador des del qual es produïsca l'enviament de la informació
Informació sobre certificats en el Portal de l'AEAT: Inici - Ajuda - Certificat electrònic
Es respondrà a la presentació realitzada indicant que es rebutja aquella factura perquè està duplicada. A estos efectes les dades que fan única una factura són: NIF de l'emissor, sèrie i número de factura i data d'expedició.
El clienta ha de revisar si a la petició HTTP generada li falta informació (per exemple de certificat) cas en què es torna un missatge d'error amb un format de html.
En cas que anara necessari consignar en un valor d'un element XML algun dels següents caràcters s'“escaparan ”amb les entitats xml següents:
Caràcter |
Caràcter “escapat” |
& |
& |
< |
< |
El certificat ha de ser un els admesos per l'AEAT en qualsevol dels seus servicis. El titular que figura en els llibres ha de coincidir amb el NIF titular del certificat.
Per al Pilot SII s'exigix que el NIF que intervenen en la factura estiguen identificats, però no es valguda que existisquen en el cens SII.
Un contribuent pot utilitzar diferents plataformes i prestadors de servicis per a presentar factures. Pot encomanar el subministrament d'informació d'algunes factures a un o diversos tercers apoderats o col·laboradors socials i al mateix temps subministrar directament a l'AEAT informació sobre d'altres factures.
El certificat identifica al presentador, que pot ser el del propi titular del llibre o el d'un tercer que complisca amb els criteris d'apoderament o col·laboració social.
El fitxer XML de resposta contindrà la identificació de totes les factures de l'enviament amb el resultat de la validació. En cas d'error figurarà el codi del mateix i una descripció per a cadascuna de les factures.
Només es graven en el sistema les factures que han superat les validacions.
La validació respon al primer error detectat en la factura. No s'informa de la validació de la factura en la seua totalitat, ja que hi ha dades que es validen en funció d'uns altres.
El procediment en cas de no identificació, sense ser un error de format, consistirà en intentar-ho novament transcorregut un temps, ja que l'AEAT intentarà la seua alta en el cens en cas de resultar procedent.
Existix un servici de validació de la identificació on es pot validar amb caràcter previ les dades identificatives.
Servici d'Identificació Fiscal en el Portal de l'AEAT: Inici – L'Agència Tributària – Campanyes – Declaracions Informatives – Servicis d'Ajuda – Identificació Fiscal.
Des del 21 de setembre, s'introduïx un canvi en la consulta d'estar censat i el servici web múltiple de qualitat de dades identificatives perquè en el cas de persones físiques ambdues utilitats tornen els cognoms i nom que consten en el Cens de l'Agència Tributària associades al NIF consultat si estos són similars als cognoms i nom enviats, fins i tot encara que el contribuent no s'identifique amb les dades identificatives enviats. Amb esta millora el presentador pot corregir les dades identificatives del declarat amb els que consten en l'Agència per a evitar errors d'identificació en la presentació
No existix límit, els enviaments han d'entendre's com un envie continu de factures que per qüestiones de rendiment i per poder contestar de forma síncrona, s'agrupen en blocs, en principi de 10.000 factures.
Es recomana utilitzar la dada de sesionId de la capçalera HTTP, rebut en la primera presentació realitzada, en les successives presentacions realitzades el mateix dia.
El clienta rebrà en la resposta del servidor una capçalera "Set-Cookie:"
similar a esta:
JSESSIONID=s2:00010rV0Rf4nwiaxLK8Emzwz_Mx: wlp001_wlp002; Path=/wlpl/; Secure; HttpOnly
Es recomana enviar com capçalera en cada petició que es realitze al servidor la cookie jsessionid amb el valor que s'haja rebut en les peticions anteriors, comportant-se per a esta cookie com fan els navegadors.
En esta aplicació no s'usa sessió http i només es recomana per aconseguir que els usuaris mantinguen l'afinitat del servidor en el que han caigut per a aprofitar els caixets.
Per a les factures parcialment contrastades s'oferirà informació del desquadrament amb la contrapart, tant a través del servici web de consulta com a través de la consulta a la seu electrònica. És la pròpia consulta de factures la que oferirà informació de l'estat de contraste.
El contingut ha d'informar-se en la següent orde: primer anomene segon anomene i nom sense signes de puntuació.
Sí, les modificacions realitzades amb posterioritat a l'enviament d'una factura (emeses / rebudes) poden variar l'estat de quadre en ambdós sentits sempre que s'estiga en període voluntari.
L'intent de quadre es realitzarà mentres s'estiga en període voluntari. En períodes ja finalitzats no s'actualitza l'estat de quadre.
Sí, es poden enviar amb el mateix mecanisme factures fora de termini.
Els terminis i les seues conseqüències els determina la normativa. No s'impedix l'enviament de factures fora de termini. Sobre elles es realitzen les mateixes validacions independentment que estiguen dins o fora de termini, l'única diferència és que per a les presentacions a períodes ja finalitzats no s'oferirà informació de contraste.
L'AEAT només actualitza l'estat de quadre si la factura resulta contrastable i es detecten actuacions en aquella factura (alta, modificacions, baixes) per part de la contrapart o per modificacions del propi titular del llibre si és procedent. La informació de quadre es podrà obtindre des del servici web de consulta i des de l'opció d'Internet.
La data prevista és abril.
La documentació tècnica en anglés està disponible des del dia 7 de febrer.
L'accés a ella és a través de la versió en anglés del portal de l'AEAT, és a dir, triant l'idioma anglés en la capçalera de la pàgina web.
Per als casos en què s'haja rebutjat una factura emesa, en un segon reintente, perquè la informació d'identificació del destinatari (NIF i nom) no figure censada a l'AEAT, la forma de procedir per a enviar esta factura es realitzarà a través del bloc IdOtro amb els
següents continguts:
Codi país: ÉS
Clau ID: 07. No censat
Número Aneu: NIF no censat del receptor de la factura
Cognoms i nom: Nom del no censat receptor de la factura.
En este cas, la factura figurarà com acceptada amb errors. A través d'esta via, també s'intentarà la seua validació contra el cens, de manera que podria aconseguira la seua identificació, encara que la factura figurarà com acceptada amb errors. En qualsevol cas un error de format en el NIF suposarà un rebuig de la factura.
La presentació de factures del primer semestre amb caràcter retroactiu es realitza utilitzant el mateix esquema de validació amb les següents particularitats per als camps obligatoris que tindran els següents continguts:
. Clau de règim especial. “16/14 Primer semestre”. (Emeses / Rebudes)
. Descripció de l'operació: “Registre del Primer semestre”.
Emeses:
Tipus no exempt: S1.
Rebudes:
Data registre comptable: Data de l'enviament.
Quota deduïble: Etiqueta amb 0.
No és necessària una marca per a diferenciar les factures del primer semestre, pel període es podrien distingir si es tracta d'informació corresponent al primer semestre de l'exercici 2017.
El primer pas és tipificar la factura com contrastable o no en el moment de presentar la factura. Si la factura no resulta contrastable, la factura es queda en l'estat “No contrastable” i no s'intenta seu quadre.
No contrastable implica que mai ser contrastada, és a dir, que per les característiques de l'emissor, de la pròpia factura registre del qual ha sigut remés o el règim aplicable, no es va a disposar en el sistema de possibilitat de contrastar aquella informació.
Exemples d'esta situació són les factures simplificades en les que no s'exigix la identificació del destinatari, per tant, no és possible localitzar aquella informació de manera fiable en el sistema o bé quan la contrapart no participa en el SII i, per tant, no està obligada a la remissió d'esta informació.
Tot seguit, una vegada validat i respost l'enviament de factures presentat, de forma gairebé immediata es procedix a executar el procés de contraste,
Una vegada comprovada la possibilitat d'efectuar el contraste, es procedix a determinar si aquella informació de registre remesa per una part ha sigut remesa per la contrapart. Per a conéixer si disposem d'aquella informació, s'utilitza la clau única. Si no es localitza la mateixa clau única del registre remés, s'entén que no es disposa d'aquella informació, quedant en estat de "No contrastada".
Si es localitza en el sistema la mateixa clau única, s'executa el procés per a contrastar la informació continguda en ambdós registres remesos per les dues parts.
D'esta manera, si coincidixen els criteris de contraste es considerarà "Contrastada", mentre que si no coincidixen tots ells quedarà "Parcialment contrastada". En este últim cas, es proporcionarà al contribuent (via formulari o via servici web de consulta) les dades de
contraste no coincidents per a la seua revisió.
Cal tindre en compte, que amb cada operativa realitzada contra una factura (modificació, baixa, etc.) es revalua novament el contraste, podent canviar l'estat de quadre de la factura en funció de les dades rebudes.
El procés de quadre s'intentarà durant els mesos següents a la data d'expedició de la factura
Esta opció del portal de proves del SII és un clienta bàsic (amb funcionalitat limitada) del servici web, que permet les presentacions de fitxers XML de proves de fins un màxim
de 100 factures per a avaluar la validació de diferents casuístiques. Per això s'ha d'omplir-la URL del Enpoint del llibre corresponent (Exemple per a factures emeses: /Wlpl/SSIIFACT/
ws/fe/SiiFactFEV1SOAP) i seleccionar el fitxer XML corresponent de l'entorn local que es desitja enviar. Una vegada polsat el botó d'enviar, el sistema respondrà de forma
síncrona amb un fitxer XML de resposta amb el resultat de la validació realitzada.
En cas d'enviar-se una factura que ja s'haja donat d'alta prèviament, en el missatge d'error de factura duplicada es proporcionar el CSV de l'enviament en qual es va realitzar l'alta inicial d'esta factura. Igualment, si es realitza l'enviament d'una baixa sobre una factura donada de baixa amb anterioritat, en el missatge d'error es proporcionarà el CSV de l'enviament inicial en qual se sol·licite la baixa de la factura.
A fi de controlar l'enviament de duplicats i la possibilitat de realitzar modificacions i baixes sobre els béns d'inversió, es procedix a definir com clau única dels mateixos, la formada per les següents dades: Identificació de la factura, identificació del bé i dades del període.
Es cregui una nova subseu www10.agenciatributaria.gob.es on s'admeten, a l'efecte d'identificació, els següents tipus de certificat electrònic:
· Certificat electrònic de segelle de persona jurídica, d'acord amb el Reglament (UE) núm. 910/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de juliol de 2014, relatiu a la identificació electrònica i els servicis de confiança per a les transaccions electròniques en el mercat interior.
· Certificat electrònic de segelle d'Administració Pública, d'acord amb la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic.
Els certificats electrònics admesos per l'Agència Tributària conforme al que disposa l'Ordre HAP/800/2014, de 9 de maig, per la qual s'establixen normes específiques sobre sistemes d'identificació i autentificació per mitjans electrònics amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, seran els emesos pels prestadors inclosos en la Llesta de confiança de prestadors qualificats de servicis electrònics de confiança (TSL) elaborada pel Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital.
En relació amb els certificats electrònics qualificats de segelle, s'admetran els certificats que puguen ser validats en la plataforma @firma, de validació de certificats electrònics i firma electrònica, i que estiguen classificats com tipus 4 (Segelle) i 8 (Qualificat de segelle).
Ambdós certificats es podran utilitzar en els processos d'identificació d'aplicacions o servidors en comunicacions màquina a màquina per a aquells servicis que per les seues característiques, es considere que formen part de processos automatitzats i massius i que, a més, no es requerix que en el mateix tràmit s'autentique a una persona física que actuaria com representant de la persona jurídica. En este sentit, l'Agència Tributària informarà de la possibilitat d'utilitzar estos certificats en la informació tècnica dels servicis que els admeten.
En concret, els servicis web associats als llibres registre de l'IVA portats a través de la Sede electrònica de l'AEAT que exigixen autentificació amb certificat electrònic qualificat de client, es podran invocar en la nova subseu www10.agenciatributaria.gob.es, en el “Port Name” específic descrit en el WDSL."
SÍ, el clienta de servici web del pilot s'ha millorat i s'oferirà en producció com una funcionalitat per a permetre presentar els xml de factures dels diferents llibres.
A l'efecte del presentador, el servidor de l'AEAT torna un 405 Gateway estafe-out com a resposta http.
L'error 403 sol ser atès que no s'ha seleccionat un certificat per a realitzar la connexió. S'han de comprovar que el clienta de web service està correctament configurat per a accedir al KeyStore on es tinga emmagatzemat el certificat.
L'error 403 significa que la petició està eixint i arribant als servidors de l'AEAT, només que el certificat (de client) no s'està utilitzant per a realitzar la petició (el desenvolupament no ho està carregant correctament) i ens arriba la petició sense certificat o bé el certificat està danyat o no és vàlid.
Si s'instal·la el certificat en un navegador estàndard (IE, Chrome...) i s'accedix a qualsevol part de la Sede Electrònica de l'AEAT (o fins i tot a algun dels endpoint dels servicis web) sense obtindre un 403, el certificat és correcte i és el desenvolupament el que no ho està carregant correctament.
No, no hi ha conversor de l'AEAT a fitxers xml.
Els formularis web del projecte SII no té límit d'utilització. El seu emplenament és manual i individual en l'àmbit de factura, les quals es van afegint una per una.
Per a realitzar modificacions i baixes s'ha d'accedir a través de la consulta, i una vegada seleccionada en pantalla una factura, s'oferixen les pestanyes de baixa i modificació.
La contrapart ha de ser informada amb el NIF/IDOtro i NombreRazon corresponent a qui rep la factura.
Este error pot ser degut a dos raons:
La URL de EndPoint no és la correcta.
El Envelope té algun error.
Els EndPoint dels diferents entorns vénen indicats en la documentació al final dels fitxers.wsdl
Els exemples disponibles estan en el document Descripció servici web que trobarà en:
Inici - Ajuda - Models, procediments i servicis - Ajuda Procediment G417 - IVA. - Gestió de llibres registre (SII) - Ajuda tècnica - Informació tècnica SII
El servici SII admet l'enviament de caràcters especials llatins com ara enyes, cedillas o, en general, qualsevol caràcter especial admés en UTF-8.
Al contrari, no s'admeten caràcters especials d'un altre tipus com per exemple caràcters xinesos, àrabs, etc.
El fitxer XML amb els errors de presentació es torna en l'instant de la presentació. El servici web de consulta permet baixar les factures presentades amb diferents paràmetres de busca. A través de formulari web de consulta també es poden visualitzar.
Si, seguirà disponible el portal de proves. Es mantindrà de forma indefinida.
Hi ha diferents raons per les quals es pot produir l'error:
El NIF ha d'estar donat d'alta en el cens de l'AEAT.
En persones físiques s'ha de mantindre l'orde d'identificació indicat, és a dir:
Cognom1 Cognom2 Nom.
El contingut del camp nom ha de figurar el més complet possible perquè la rutina d'identificació puga trobar el titular.
Per a les persones jurídiques el sistema d'identificació no tracta la raó social.
Quan la "contrapart de l'operació (client/proveïdor)" o l'emissor de la factura no dispose de NIF assignat a Espanya (ocorre entre d'altres, en el supòsit de proveïdors o clients estrangers), ha de complimentar-se el camp "IDOtro"
També s'ha d'informar per a la contrapart en el cas d'espanyols amb NIF no censats a l'AEAT per a Factures Expedides, Operacions d'Assegurances i Operacions en Metàl·lic. S'ha de consignar en el camp IDType el valor 07.
En el cas de les factures emeses, el NIF Factura Emissor haurà de coincidir amb el del titular, tanmateix, per a les factures rebudes el NIF Factura Emissor haurà de coincidir amb el de la contrapart.
No. La baixa de les factures és una baixa lògica. Si es desitja tornar a donar d'alta una factura amb el mateix NumSerieFacturaEmisor ha de modificar el NIF del titular, el Número de Sèrie o la Data d'Expedició.
En cas que la mateixa factura donada de baixa per error es desitge reactivar, s'ha de procedir a realitzar una operació de modificació (A1) sobre la mateixa, amb la qual cosa la factura tornarà a quedar activa amb el contingut d'esta modificació.
Si es tracta d'un error al registrar la factura, s'ha de realitzar una modificació de la mateixa. Si es tracta d'una factura errònia procedix realitzar una factura rectificativa per substitució o per diferències.
En el següent apartat s'expliquen les diferents modalitats de rectificació.
Sí, pot donar de baixa la factura acceptada amb errors.
Les possibilitats de consulta que s'oferixen són a través dels formularis de consulta i dels servicis web. En ambdós existixen una sèrie de paràmetres, els que s'han considerat més necessaris per a delimitar la relació de factures. Quant a les particularitats de selecció i de continguts ha de ser cada titular del llibre qui realitze el filtrat.
Pot consultar les factures enviades en blocs de 10.000 de dos formes:
- Sense clau de paginació: es mostraran totes les factures.
- Amb paginació: es mostraran les factures a continuació de la factura indicada en la paginació.
Quan es consulta amb clau de paginació (especificant la clau de la factura "IDFactura" a partir de la qual es recuperaran els següents registres ordenats per data de presentació) recuperem les factures següents a la factura informada. Però no tornem a enviar la factura inclosa en la clau de paginació.
Si, no hi ha cap problema a fer-ho.
Si. Pot trobar els errors en el Document de validacions i errors
Inici - Ajuda - Models, procediments i servicis - Ajuda Procediment G417 - IVA. - Gestió de llibres registre (SII) - Ajuda tècnica - Informació tècnica SII
Els codis de països disponibles són els que apareixen en el següent document:
Qualsevol registre presentat ha de tindre una clau única constada per: NIF emissor, Número de Sèrie de Factura i Data d'Expedició. Si desitja reutilitzar o tornar a presentar un registre amb algun d'aquests valors ha de modificar algun dels restants. Cal tindre en compte que els registres anul·lats també estan donats d'alta en el sistema, i per tant es rebutjaran per duplicats si torna a presentar un registre amb la mateixa identificació.
De manera general, este error es produïx quan el XML no està bé format o no complix amb l'estructura definida en el Xsd corresponent.
Si.
El sistema SII - Subministrament Immediat d'Informació està pensant per a un tractament massiu de la informació, d'ahí el treball de servicis web com via principal d'interacció. El sistema admet fins 10.000 registres de factures per cada envie, amb uns temps de resposta ràpids.
El més pràctic, per tant, és agrupar com més registres millor per cada envie.
És molt més productiu agrupar els enviaments, fins i tot fins arribar a un envie diari amb el total de les operacions del dia, o bé diversos enviaments si superen les 10.000 operacions per dia.
Tota vegada que es realitza un envie, tant el sistema informàtic del contribuent com el de l'AEAT han de realitzar tasques prèvies d'infraestructura (establiment de la comunicació, tractament del missatge XML, sincronització de servidors, identificació, etc.) abans que es comence a processar realment cada factura. A més, després de tractada la factura cal realitzar les mateixes operacions per a enviar i tractar la resposta. Per tant, en el cas extreme de fer un envie per cada factura, ambdós sistemes estarien multiplicant aquelles operacions d'infraestructura pel nombre de factures enviades individualment (o amb baixos nivells d'agrupació), dedicant molts dels seus recursos a operacions que es podrien fer una vegada per cada 100 o 1.000 factures, per exemple.
Per tot això, i ja que els sistemes el permeten, la nostra recomanació és que es realitzen enviaments per lots en lloc de fer enviaments individuals, el que redundarà en benefici d'ambdós sistemes i, sobretot, dels usuaris del SII.
L'AEAT establix que el límit mensual d'enviaments és 10.000 XMLs.
Existixen dos alternatives a l'hora de consultar les factures presentades.
Si el volum és elevat, s'utilitza el servici web de consulta del llibre corresponent que permet obtindre la relació de factures sense límit de tamany.
Este servici està documentat amb exemples XML en el document que descriu el servici web, dins de la documentació tècnica del portal SII. Admet diversos paràmetres de filtrat. Permet obtindre la relació de factures del titular del llibre de registre per a un exercici i un període. EL fitxer XML de resposta torna un bloc de fins 10.000 factures. Per a recuperar volums d'informació superiors, s'han de realitzar noves consultes amb la identificació de l'última factura obtinguda, informant el bloc <ClavePaginacion> de la petició.
Opcionalment, per a volums més reduïts, existix en l'apartat d'IVA de la sede electrònica, en el procediment IVA. Llibres registre d'IVA a través de la Sede electrònica de l'AEAT, la possibilitat de consultar factures presentades mitjançant formulari a través d'una pàgina Web i sempre que el nombre d'operacions siga inferior a 1.000. En cas de superar este límit s'ha de delimitar la busca per paràmetres de filtrat, delimitant per exemple mitjançant trams de dates de presentació.
La relació de factures obtinguda es pot exportar de forma massiva a un full de càlcul i operar sobre les dades, obtenint per exemple totals de columnes amb contingut numèric, ordenant per columnes, etc.
Mitjançant el paràmetre de filtrat de la consulta, “Totes les columnes”, es pot augmentar el nombre de columnes de dades que s'oferixen en la relació fins contemplar tota la informació disponible. A partir d'este punt, es poden desmarcar aquelles columnes que no es desitge mostrar en la relació.
Des del dia 5 de desembre estan operatives en l'apartat d'IVA de la sede electrònica, en el procediment IVA. Llibres registre d'IVA a través de la Sede electrònica de l'AEAT, un nou apartat que permet consultar les factures informades per clients i proveïdors. Esta informació la pot consultar de manera particular per cada clienta/proveïdor o de forma agrupada. Hi ha la possibilitat de delimitar la relació de factures a obtindre mitjançant diferents paràmetres de filtrat: estat de quadre, estat de la factura, data d'expedició, data d'operació, etc.
Les diferents consultes de factures informades per clients/proveïdors funcionen per exercici/període “d'imputació”, dada obtinguda a partir de la data d'operació o si no de la data d'expedició.
Esta funcionalitat està disponible des del període 11/2017 d'ara endavant.
Des del dia 5 de desembre està operativa des de la pantalla de relació de factures la possibilitat d'exportar tot el col·lectiu de factures obtingut per a una selecció mitjançant la utilització de la funcionalitat “Exportació sense límit” situada en el brode superior esquerre de la pantalla. Esta exportació entrega els registres de facturació en un fitxer, comprimit, en un format estàndard (CSV), que pot ser tractat amb ferramentes d'ús comú"
També s'ha incorporat en les consultes dels Llibres registre el sumatori de les dades visualitzats en pantalla.
La consulta d'imputacions (clients/proveïdors) està disponible per al titular del llibre o seu apoderat. No es permet l'accés de tercers com a col·laboradors socials.
La recomanació per a l'assignació de Sèrie/Número de Factura de cara a l'emplenament del camp "ID Factura" del SII és la següent:
Joc de caràcters recomanat: 0123456789ABCDEFEGHJKLMNPQRSTUVXYZ. No es recomana el treball de lletres minúscules.
Espai en blanc: de ser empleat, només s'utilitzarà un caràcter, mai més d'un.
Caràcters especials: Guió mitjà "-", guíon baix "_", Agrane inclinada normal "/", punt "."
Si la Identificació de la factura inclou la Sèrie, es recomana que figure en primer lloc, seguida del número de factura amb un blanc per mitjà.
El camp ID factura no ha de començar amb espais en blanc (per tant, text ajustat a l'esquerra).
S'ha de procedir a donar de baixa en l'entorn de producció estes factures per al llibre corresponent mitjançant el servici web de baixa que figura en la documentació del servici web. En cas que la numeració (sèrie-numere-data expedició) de les factures anul·lades d'este titular desitgen ser utilitzades novament en el futur, al figurar ja anul·lades, seu envie ha de realitzar-se com una modificació (A1) i no com una alta (A0) ja que donaria l'error de clau duplicada.
S'ha de procedir a donar de baixa les factures presentades en l'àmbit territorial erroni mitjançant el servici web de baixa que figura en la documentació del servici web. A continuació, s'han de tornar a presentar les factures en l'àmbit territorial procedent, tenint en compte que si s'utilitza la mateixa numeració (sèrie-número-data expedició) de les factures anul·lades, s'han d'enviar com una modificació (A1) i no com una alta (A0) ja que donaria l'error de clau duplicada. Esta possibilitat s'incorpora amb la publicació de la versió 1.1.
Les úniques URLs vàlides en el SII són les incloses en els WSDL de definició de cadascun dels servicis web.
Les subseus/servidors disponibles són exclusivament els següents:
Entorn de Producció: https://www1.agenciatributaria.gob.es
Entorn de Producció (amb certificat de segelle): https://www10.agenciatributaria.gob.es
Entorn de Proves: https://prewww1.aeat.és
Entorn de Proves (amb certificat de segelle): https://prewww10.aeat.és