Saltar al contingut principal
Memòria 2013

1.5.1. Portals web

L'Agència Tributària compta amb un portal d'Internet de caràcter informatiu  i amb una Sede electrònica, a què es pot accedir des del citat portal  per a la realització de tràmits en línia , que en la majoria de les ocasions requerirà identificació o autentificació per part dels ciutadans o de les diferents Administracions públiques.

Igual que ha vingut ocorrent en els últims anys, al llarg de 2013, s'han produït notables avanços en l'àmbit de l'administració electrònica per a fer més efectiu el dret dels ciutadans a relacionar per mitjans electrònics amb l'Agència Tributària.

La Llei 11/2007 va garantir a ciutadans, professionals i empreses l'exercici del dret a relacionar-se electrònicament amb les Administracions públiques i va establir la necessitat de crear sedes electròniques per a fer efectius estos drets.

L'ús intensiu de les noves tecnologies de la informació i de les comunicacions ha sigut des de la seua creació una constant a l'Agència Tributària, el que ha portat a disposar, hui dia, d'una autèntica “Agència Tributària electrònica” que va més enllà de les exigències de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics, i que constituïx el principal canal de relació de l'Agència Tributària amb els contribuents.

La Sede electrònica està revestida de condicions especials d'identificació, seguretat i responsabilitat, garantint al seu torn una informació veraç, actualitzada i completa.

La Sede electrònica de l'Agència Tributària no només permet consultar en línia l'estat de tramitació dels procediments en els que s'és interessat i obtindre còpia dels documents a través de l'apartat “Meus expedientes”, sinó que, a més,  oferix la possibilitat de realitzar gairebé la totalitat dels tràmits, que inclou l'accés al registre electrònic, un inventari de tots els procediments, servicis i tràmits que es poden realitzar electrònicament, com ara presentar declaracions i autoliquidacions, sol·licituds, al·legacions o comunicacions, aportar documents i justificants, efectuar pagaments, sol·licitar i baixar certificats tributaris, etc.

Així mateix, s'han produït novetats normatives que han suposat modificacions en la forma de  presentació dels principals impostos, en els sistemes d'identificació, autentificació i firma, en el pagament dels deutes tributaris, en les notificacions electròniques i en l'organització dels tràmits disponibles en la Sede electrònica.

Annexos:

Evolució de les visites als portals web de l'Agència Tributària Evolució de les declaracions de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques presentades per Internet