Saltar al contingut principal
Memòria 2013

3.2.7. Campanya de Renda

L'Agència Tributària va intensificar els seus esforços per a facilitar el compliment de les seues obligacions als més de 20 milions de ciutadans obligats a presentar declaració per l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques corresponent a l'any 2012. Per fer-ho, va reforçar la Campanya de Renda 2013 amb mitjans humans per a satisfer la demanda d'atenció presencial amb un total de 1.332 llocs addicionals, així com amb la sèrie de servicis que s'assenyalen a continuació.

Envie de l'esborrany de declaració o de les dades fiscals rellevants per a la declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques

El principal servici que l'Agència Tributària  presta  en campanya de Renda és l'enviament d'un esborrany de  la seua declaració o de les dades fiscals més rellevants per a confeccionar la declaració quan l'Agència no disposa de totes les dades necessàries per això. En total, el nombre d'esborranys i dades fiscals calculats per l'Agència Tributària va assolir la xifra de 23.764.116, fet que suposa un 2,49 per cent més que l'any anterior.

Gràfic volum dades fiscals i esborranys

Annex: Evolució del servici d'envie de dades fiscals i de l'esborrany de declaració

Servici RENØ d'obtenció de l'esborrany i dades fiscals per Internet

Este any ha sigut el tercer en el que es presta el servici RENØ d'obtenció de l'esborrany i dades fiscals per Internet, i ha assolit la xifra de 14.452.813 contribuents que l'han utilitzat el 2013, fet que suposa un incremente pel que fa a l'any passat d'un 14,39 per cent. Introduint en la Sede electrònica el NIF, nom i cognoms, un número de telèfon mòbil i la casella 620 de la declaració de l'any anterior, o un codi d'un compte corrent si no es va presentar declaració, el sistema envia automàticament un missatge al mòbil (SMS) amb el nombre de referència de l'esborrany que permet consultar, modificar i confirmar l'esborrany.

Confirmació o rectificació de l'esborrany de declaració

L'esborrany pot ser confirmat o rectificat pels contribuents per múltiples vies: telèfon, Internet, missatges a mòbils, caixers automàtics, banca electrònica o telefònica (en les entitats que presten este servici), i presencialment, en Bancs, Caixes d'Estalvis o Cooperatives de Crèdit, en les oficines de l'Agència Tributària i en determinades oficines habilitades per les comunitats autònomes, Ciutats amb Estatut d'Autonomia i Entitats Locals.

Servicis d'ajuda per a la confecció de declaracions

Els contribuents que, pel tipus de rendes obtingudes, no disposen de l'esborrany de la declaració, podran confeccionar la seua declaració amb el programa PADRE, disponible a Internet, i presentar-la també via Internet, o de manera presencial, en les oficines de l'Agència Tributària i altres entitats col·laboradores, o acudir al servei d'ajuda per a la confecció de declaracions en les oficines de l'Agència o de qualsevol entitat col·laboradora, com comunitats autònomes, Ajuntaments, Diputacions, etc., sol·licitant cita prèvia per Internet o per telèfon.

Com ja s'ha assenyalat anteriorment, el 2013 es van elaborar amb el programa informàtic d'ajuda PADRE el 99,6 per cent de les declaracions.

Consulta de l'estat de tramitació de la devolució

L'Administració disposa d'un termini de sis mesos des del terme del termini de presentació de les declaracions, o des de la data de la presentació si la declaració va anar presentada fora de termini, per a practicar la liquidació provisional que confirme o rectifiqueu l'import de la devolució sol·licitada pel contribuent.

L'emissió de devolucions inicia a les 48 hores de l'inici de la campanya de Renda. La consulta de l'estat de tramitació de la devolució està disponible en la pàgina web de l'Agència Tributària i en el servici telefònic automàtic.

El 2013, el temps mitjà de tramitació de la devolució en la Campanya de Renda va anar de 26 dies.