2.4. Agència Tributària electrònica
Durant 2014, l'Agència Tributària ha continuat dedicant esforços des de totes les seues àrees per a avançar en la construcció d'una Agència Tributària electrònica.
Per a aconseguir aquell objectiu, l'Agència Tributària compte, entre altres recursos, tant amb un portal d'Internet de caràcter informatiu, com amb una Sede electrònica per a la realització de tràmits en línia accessible.
Des de la seua creació, l'ús intensiu de les noves tecnologies de la informació i de les comunicacions ha sigut una constant que ha portat a disposar, hui dia, d'una autèntica “Agència Tributària electrònica” que va més enllà de les exigències de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als servicis públics i que constituïx el principal canal de relació amb els contribuents.
La Sede electrònica està revestida de condicions especials d'identificació, seguretat i responsabilitat, responent de la integritat, veracitat i autenticitat de la informació i dels servicis relatius a la pròpia Agència Tributària als que pot accedir-se. No només permet als interessats consultar en línia l'estat de tramitació dels procediments i obtindre còpia dels documents a través de l'apartat “Meus expedientes” sinó que, a més, oferix la possibilitat de realitzar gairebé la totalitat dels tràmits procedimentals, que inclouen, entre d'altres, l'accés al registre electrònic, un inventari de tots els procediments, servicis i tràmits que es poden realitzar electrònicament, com ara presentar declaracions i autoliquidacions, sol·licituds, al·legacions o comunicacions, aportar documents i justificants, efectuar pagaments, sol·licitar i baixar certificats tributaris, etc.
Un exemple rellevant de l'ús pels contribuents de les noves tecnologies es manifesta en el següent gràfic de l'Annex:
Gràfic núm. 11. Evolució de les visites (pàgines visitades) als portals web de l'Agència Tributària (Annex)Així mateix, en l'apartat 4.3. d'esta Memòria es desenvolupa els servicis prestats per mitjans electrònics.