Saltar al contingut principal
Memòria 2015

2.4. Agència Tributària electrònica

Des de la seua creació, l'Agència Tributària ha sigut pionera en el camp de l'administració electrònica, i l'ús intensiu de les noves tecnologies de la informació i de les comunicacions ha sigut una constant que ha portat a disposar, hui dia, d'una autèntica “Agència Tributària electrònica”. Durant 2015 l'Agència Tributària ha continuat dedicant esforços per a millorar els servicis que presta per mitjans electrònics.

L'Agència Tributària compte per a aconseguir-ho, entre altres recursos, tant amb un portal d'Internet de caràcter informatiu,  com amb una Sede electrònica per a la realització de tràmits en línia.

La Sede electrònica està revestida de condicions especials d'identificació, seguretat i responsabilitat, responent de la integritat, veracitat i autenticitat de la informació i dels servicis relatius a la pròpia Agència Tributària als que pot accedir-se. No només permet als interessats consultar en línia l'estat de tramitació dels procediments i obtindre còpia dels documents a través de l'apartat “Meus expedientes” sinó que, a més, oferix la possibilitat de realitzar gairebé la totalitat dels tràmits procedimentals, que inclouen, entre d'altres, l'accés al registre electrònic, un inventari de tots els procediments, servicis i tràmits que es poden realitzar electrònicament, com ara presentar declaracions i autoliquidacions, sol·licituds, al·legacions o comunicacions, aportar documents i justificants, efectuar pagaments, sol·licitar i baixar certificats tributaris, etc.

El canal electrònic s'ha convertit en el més utilitzat en les relacions amb els contribuents i, donada la seua importància estratègica, l'Agència Tributària du a terme una avaluació permanent dels servicis telemàtics per a anar emprenent millores contínues en funció de les necessitats i demandes dels contribuents. Per a optimitzar l'experiència dels usuaris, s'aborden iniciatives destinades a simplificar l'ús de la tecnologia i a facilitar la tramitació de tots els procediments mitjançant la creació de servicis avançats.

Un exemple rellevant de l'ús pels contribuents de les noves tecnologies en la seua relació amb l'Agència Tributària és el nombre de visites als portals web de l'Agència Tributària, que el 2015 va assolir la xifra de 1.527.421.540, incloent els accessos a les pàgines intermedies de les pròpies aplicacions de l'Agència.

D'altra banda, en l'apartat 4.3. d'esta Memòria es desenvolupen els servicis prestats per mitjans electrònics.