Saltar al contingut principal
Memòria 2015

4.2.7. Campanyes institucionals

L'Agència Tributària va realitzar, durant l'exercici 2015, una campanya informativa i una campanya de sensibilització contra el frau:

  • Igual que l'any anterior, la campanya informativa es va plantejar amb l'objectiu d'informar sobre la cita prèvia ; el lema triat va anar “Amb cita prèvia el primer eres tu ”; i el mitjà de realització va anar la ràdio.
  • Quant a la campanya de sensibilització contra el frau, este any es va crear una nova i a més es va emetre la peça creativa de l'any anterior:
    • La nova campanya està basada en la idea creativa de "la cadena de favors", amb el lema "Contribuïm per a rebre ". Es pretén conscienciar al ciutadà per al correcte compliment de les obligacions tributàries, promovent la responsabilitat cívica; destacant la relació existent entre els ingressos rebuts pels impostos i la despesa pública. El concepte “cadena de favors” s'inicia amb la frase “Si no anara per Juan, Ana no podria portar a la seua filla al col·legi…” reforçant-se, en cada baula, la idea de què l'actuació de cadascun de nosaltres repercutix en els altres i al contrari. Es va emetre en les principals cadenes de televisió, ràdio i a Internet, a més d'en els principals mitjans escrits i digitals. El seu període d'emissió va anar del 27 de maig al 30 de juny de 2015.
    • En la  campanya de l'any anterior el lema escollit va anar “El que defraudes tu, el paguem tots ”; els mitjans de difusió van anar la televisió, ràdio i Internet; i el període de realització es va estendre des del 6 de juliol fins el 15 de juliol de 2015. El frau es va plantejar com un comportament incívic i egoista que repercutix negativament en els altres: la insolidaritat d'un que defrauda, enganya i perjudica a la resta.