4.2.7. Campanyes institucionals
L'Agència Tributària va realitzar, durant l'exercici 2016, una campanya de sensibilització contra el frau, en què es van emetre les peces creatives de la campanya realitzada l'any 2015:
La idea creativa era la de “la cadena de favors”, amb el lema “Contribuïm per a rebre”. Es pretén conscienciar al ciutadà per al correcte compliment de les obligacions tributàries, promovent la responsabilitat cívica; destacant la relació existent entre els ingressos rebuts pels impostos i la despesa pública. El concepte “cadena de favors” s'inicia amb la frase “Si no anara per Juan, Ana no podria portar a la seua filla al col·legi…” reforçant-se, en cada baula, la idea de què l'actuació de cadascun de nosaltres repercutix en els altres i al contrari. Es va emetre en les principals cadenes de televisió, ràdio i a Internet, a més d'en els principals mitjans escrits i digitals, en dos pernoliades o períodes d'emissió: del 22 d'abril a l'1 de maig de 2016 i de l'1 al 30 d'octubre del mateix any.