Saltar al contingut principal
Memòria 2017

4.2.1. Servicis d'informació

L'Agència Tributària posa a disposició dels ciutadans a Internet el “Programa INFORMA”, base de dades que conté, en format “pregunta-resposta”, els principals criteris d'aplicació de la normativa tributària. Durant l'any 2017, s'han realitzat, a través de l'aplicació corporativa, 4.787.477 consultes, mentre que durant l'any 2016 el nombre de consultes efectuades va ascendir a 5.133.715 consultes. Este descens d'accessos a l'INFORMA pot deure's a les millores d'usabilitat i major informació en les dades fiscals de Renda WEB.

Així mateix, disposa d'un Servici Telefònic d'Informació Tributària Bàsica (901 33 55 33) sobre els principals impostos, operatiu de dilluns a divendres de 9 a 19 hores (excepte en el mes d'agost, en què l'horari d'atenció és de 9 a 15 hores). El 2017 es van atendre 4.525.495 dites, amb un nivell de cobertura pel que fa a les dites rebudes del 80,8 per cent.

El portal de l'Agència Tributària, www.agenciatributaria.es, és un canal d'informació cada vegada més utilitzat pels contribuents. El portal facilita la localització dels continguts, a l'aglutinar en una mateixa ubicació tota la informació relativa a un impost, descàrrega de programes, models i formularis, així com l'accés a tots els tràmits electrònics.

Les xifres més rellevants es desenvolupen en els següents gràfics de l'Annex:

Gràfic núm. 33. Evolució dels accessos al Programa Informa Gràfic núm. 34. Evolució dites telèfon Informació Tributària Bàsica Gràfic núm. 35. Evolució de les visites (pàgines visitades) als portals web de l'Agència Tributària (Annex)