Saltar al contingut principal
Memòria 2020

4.1.7. Llei de Transparència

El 10 de desembre de 2013 es va publicar la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bona govern, amb entrada en vigor prevista per a un any després. L'Agència Tributària, seguint el que disposa la Llei, va crear la Unitat gestora del dret d'accés a la informació pública (UDAI), que, fins el 31 de desembre de 2020, va resoldre 716 sol·licituds d'informació, de les quals va reenviar a uns altres organismes 32 i va tramitar 684, respecte de les que va concedir 332 (129 d'elles parcialment); va denegar 170; va inadmetre 172; va haver-hi desistiment del sol·licitant en 7 sol·licituds i va arxivar d'altres 3.

De les 716 sol·licituds resoltes, van anar objecte de reclamació davant el Consell de Transparència i Bon Govern (CTBG) 84 d'elles, resultant 15 estimades, 11 estimades parcialment, 41 desestimades, 6 no ammeses per extemporànies, 4 suspeses en el termini per a dictar resolució i, finalment, a data 31 de desembre de 2020 existien 7 resolucions reclamades sobre les quals el CTBG encara no s'havia pronunciat.

Al llarg de 2020, l'Agència Tributària va resoldre 151 sol·licituds d'informació, de les quals va reenviar a uns altres organismes 4 i va tramitar 147, respecte de les que va concedir 63 (27 d'elles parcialment); va denegar 30 e va inadmetre 52, havent-hi desistiment del sol·licitant en 2 sol·licituds.

D'aquelles 151 sol·licituds resoltes el 2020, van anar objecte de reclamació davant el Consell de Transparència i Bon Govern (CTBG) 5 d'elles, resultant 2 desestimades i 3 resolucions reclamades sobre les quals el CTBG encara no s'havia pronunciat a 31 de desembre de 2020.

De l'anàlisi d'estes sol·licituds s'observa que no existixen preguntes que es repetisquen periòdicament. Entre els temes més rellevants estan els relatius a recursos humans, contractes, licitacions, lluita contra el frau i estadístiques tributàries.