Saltar al contingut principal
Memòria 2020

4.4.4. Notificacions a través del Centre d'Impressió i Ensobrat

L'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques establix l'obligació de notificar la resolució expressa de tots els procediments, per a la qual cosa l'Agència Tributària disposa del Centre d'Impressió i Ensobrat, CIE, a través del qual produïx les seues notificacions i comunicacions, garantint la confidencialitat de les dades, la igualtat de tracte i l'enviament assegurança de totes elles.

A través del CIE, i com a conseqüència dels actes administratius dictats en l'àmbit de les seues competències, l'Agència Tributària envia als contribuents les cartes en format paper, la pràctica totalitat dirigides a persones físiques, atès que la comunicació amb les persones jurídiques es realitza preferentment per mitjans telemàtics amb firma electrònica.

L'enviament en suport paper a través del CIE és el principal sistema de remissió d'informació a l'Agència Tributària. Distribuïdes al llarg de l'any 2020 a través del CIE s'han cursat per a l'Agència Tributària 17.852.415 notificacions amb justificant de recepció i 10.861.791 de comunicacions, de les quals 5.245.758 corresponen a respostes a sol·licituds dels ciutadans en relació amb el sistema Cl@ve que facilita l'accés telemàtic a totes les oficines de l'Administració General de l'Estat (Agència Tributària, Seguretat Social, SEPE, Encadastre, Trànsit,...).

El paper i sobres que s'utilitzen sempre procedixen de fonts controlades que promouen la gestió sostenible dels boscos i ajuden a protegir activament el medi rural.

Com a conseqüència dels convenis subscrits per diferents organismes de l'Administració General de l'Estat i l'Agència Tributària, en el CIE es preparen i envien, a més de les seues cartes pròpies, notificacions i comunicacions emeses per uns altres òrgans administratius de l'Administració General de l'Estat que han requerit col·laboració en el sentit d'aconseguir un millor aprofitament dels mitjans de l'administració. Així, el 2020 s'han subscrit adhesions al Conveni marc de col·laboració amb la Secretaria General d'Administració Digital per a l'ús compartit del servici de gestió de notificacions i comunicacions als organismes i ens de l'Administració General de l'Estat amb la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, el Ministeri de Consum, el Tribunal Economicoadministratiu Central, el Ministeri de l'Interior, el Ministeri de Defensa, les Autoritats Portuàries de les Balears i Huelva, i el Comissionat Nacional del Mercat de Tabacs.

Conseqüència d'estes adhesions i convenis anteriorment firmats amb la Direcció General de Costos de Personal i Pensions Públiques, IMSERSO i d'altres, des del CIE s'han enviat 3.171.372 notificacions i comunicacions.