Saltar al contingut principal
Memòria 2022

4.1.3. Assistència a persones amb discapacitat i majors

Amb l'objectiu de què la tasca d'informació i assistència prestada per l'Agència Tributària arribe a tots els contribuents, s'ha considerat necessari incidir en l'atenció a determinats col·lectius que poden tindre més dificultats per a l'accés a la mateixa. Així, l'Agència Tributària ha firmat el 19 de desembre de 2022 un protocol amb la Plataforma de Majors i Pensionistes que té per objecte establir les pautes bàsiques per a facilitar l'assistència a la gent gran, impulsant actuacions que els asseguren una informació completa i actualitzada pel que fa als seus drets, així com la prestació del suport i assessorament precisos en el compliment de les seues obligacions tributàries.

Així mateix, l'Agència Tributària té subscrit, des de l'any 2004, un Conveni de col·laboració amb el Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) i amb la Fundació ONCE. En el marc d'este Conveni s'aprova, d'acord amb estes entitats, un Pla Anual d'Assistència a les Persones amb Discapacitat en l'àmbit de l'Agència Tributària. En este pla s'inclouen actuacions d'informació i assistència, accessibilitat en el web i en les oficines, accions de formació tendents a sensibilitzar als funcionaris de l'Agència Tributària amb les necessitats d'este col·lectiu, etc. Durant 2022, s'han complit, pràcticament, la totalitat de les previsions incloses en el Pla Anual.

A més, l'any 2022 s'ha continuat atenent la demanda d'informació estadística de les Associacions signants del Conveni, amb la publicació estadística referida a les dades d'IRPF 2020 del conjunt de persones amb discapacitat. El compromís de l'Agència Tributària, en relació amb este col·lectiu, és mantindre esta publicació en períodes successius, incrementant la sèrie de publicacions estadístiques per impostos del qual contingut està accessible en la pàgina web de l'Agència Tributària.

En el Quadre núm. 22. Accessibilitat als edificis de l'Agència Tributària  (Annex) es mostra la situació durant l'exercici 2022.

S'han comptabilitzat únicament els immobles que figuren en els annexos I (Delegacions Especials i Delegacions de l'Agència Tributària) i annex II (Administracions de l'Agència Tributària) de la Resolució de 13 de gener de 2021, de la Presidència de l'Agència Tributària, per la qual s'establix l'estructura i organització territorial de l'Agència Tributària (BOE de 14 de gener).

L'accessibilitat assolix al 99,22% dels edificis (99,98% en entrada principal, més el 8,24% en entrada alternativa). Els edificis amb lavabos adaptats representen un 80,39% del total. Quant a ascensors, convé aclarir que hi ha 46 immobles activitats de les quals es desenvolupen en una única planta, i per tant no resulta necessari disposar d'ascensor.