Saltar al contingut principal

Detingudes deu persones en una operació contra el cultiu de marihuana

  • Els investigadors van descobrir quatre plantacions on s'han capturat 673 plantes de marihuana després del registre de nou habitatges entre Padul i Cónchar-Villamena

15 de juliol de 2026.- Vigilància Duanera de l'Agència Tributària i la Guàrdia Civil, en una actuació conjunta, han dut a terme nou entrades i registres en domicilis de les localitats de Padul i Cónchar-Villamena (Granada) on s'han detingut a deu persones, d'entre 32 i 62 anys, quatre d'elles per presumpta implicació en delictes de cultiu de marihuana i defraudació elèctrica, dos per un presumpte delicte de cultiu i quatre per un presumpte delicte de defraudació elèctrica. A més, s'han intervingut 673 plantes de marihuana.

L'àrea d'investigació de la Guàrdia Civil de Las Gabias va anar l'encarregada de dur a terme les indagues després de tindre coneixement de les nombroses queixes veïnals i de vianants per la intensa olor a marihuana al voltant de diverses calles dels municipis de Padul i Cónchar-Villamena.

Posteriorment es van realitzar les entrades i registres en diferents immobles, per a la qual cosa es va activar un ampli dispositiu policial entre Vigilància Duanera i Guàrdia Civil, comptant a més amb el suport de la Policia Local de Padul i la col·laboració dels tècnics de la companyia elèctrica.

xàrcia elèctrica de forma fraudulenta. En total van anar intervingudes 673 plantes de marihuana en diferents estats de floració, i es va procedir a l'eliminació de les empreses il·legals.

Com a resultat de la intervenció, s'ha procedit a la detenció de deu persones presumptament implicades en els delictes, quedant a disposició del Jutjat de Guàrdia de Granada.

Finalitzats els registres, es va constatar l'existència de cinc domicilis amb connexiones il·legals al subministrament elèctric i quatre amb plantacions de ‘cànnabis satiu’, tres dels quals estaven igualment connectats a la