Desarticulada una organització criminal dedicada al tràfic de cocaïna, haixix i marihuana que operava des de Figueres
-
Han sigut detingudes deu persones, acusades de presumptes delictes de pertinença a organització criminal, contraban, contra la salut pública, defraudació del fluït elèctric i tinença d'armes
-
Intervingudes set armes de foc de diferents calibres i nombrosa munició en una desena de registres i entrades a Figueres, Salt i Argentona
-
Durant l'operació s'han aconseguit frustrar dos enviaments de cocaïna al sud de França
1 d'abril de 2026.- Funcionaris de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària a Girona i el DES dels Mossos d’Esquadra, han desarticulat una organització criminal establida a Figueres, dedicada al tràfic internacional de cocaïna, haixix i marihuana. La investigació va finalitzar el passat 24 de març amb la detenció de set homes i tres dones, d'entre 24 i 65 anys, implicats en presumptes delictes de pertinença a organització criminal, contraban, contra la salut pública, defraudació del fluït elèctric i tinença d'armes.
L'organització investigada utilitzava diversos habitatges situats a la localitat de Figueres com a base logística. En estos immobles rebien i emmagatzemaven la mercaderia il·lícita per a, posteriorment, distribuir-la principalment a unes altres trames criminals del sud de França. L'organització també disposava d'uns altres habitatges, emmagatzemes, garatges i finques utilitzades com ‘guarderies’ per a la droga, a la zona de Salt i Argentona.
Per al transporte de les substancies estupefaents, els detinguts utilitzaven diverses tècniques d'ocultació: des de mercaderia envasada al buit i transportada dins del depòsit de combustible dels vehicles, fins turismes i furgonetes a nom d'empreses amb compartiments ocults o dobles fons amb sistemes hidràulics d'obertura.
Durant la investigació es van realitzar dos captures de 3 i 2,5 quilos de cocaïna a l'interior dels depòsits de combustible de vehicles procedents del sud de França que havien arribat a Figueres per a proveir-se d'esta substancia il·lícita i traslladar-la novament a França.
Diez entrades i registres a Figueres, Salt i Argentona
En la fase d'explotació de la investigació es van realitzar una desena d'entrades i registres. Sis d'elles van tindre lloc en immobles de Figueres, des d'on operaven els principals investigats, juntament amb una última ubicada a la localitat de Salt. En esta mateixa localitat també es van inspeccionar dos aparcaments que utilitzaven com ‘guarderia’ per a emmagatzemar la droga, juntament amb una parcel·la situada a Argentona (Maresme).
En estos registres els agents van intervindre armes de diferents calibres: un rifle amb visor i carregador semiautomàtic, dos escopetes, tres pistoles, un revòlver i munició per a cadascuna. A més, es van localitzar plantacions ‘indoor’ de marihuana, 20 quilos d'haixix i gairebé 60.000 euros envasats al buit. També es va decomissar material divers per a la manipulació, talle i envasat de la cocaïna.
En el transcurs de la investigació, que continua oberta i en la que podria haver-hi més detencions, han sigut detingudes un total de 13 persones. Les actuacions han sigut instruïdes pel Tribunal d'Instància i Instrucció de Figueres, plaça 5.
Es troben disponibles per a la seua descàrrega imatges de l'operatiu en este enllaç.