Saltar al contingut principal

Desmantellats quatre cultius 'indoor' de marihuana a Aguadulce (Sevilla)

  • Hi ha quatre detinguts per tràfic de drogues, defraudació de fluït elèctric i tinença il·lícita d'armes

  • En els registres practicats s'han intervingut més de 1.700 plantes de cànnabis i 5.000 euros en efectiu

27 de febrer de 2026.- El Servici de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària a Sevilla, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil, ha desarticulat, el passat 17 de febrer, quatre centres de cultiu ‘indoor’ de marihuana a la localitat d'Aguadulce (Sevilla) i ha detingut a quatre persones pels presumptes delictes de tràfic de drogues, defraudació de fluït elèctric i tinença il·lícita d'armes.

L'operació va començar quan, després de rebre diferents informacions, els agents d'ambdós cossos van realitzar gestions que van permetre ubicar quatre immobles en els que presumptament s'estaven realitzant activitats de cultiu de marihuana.

Una vegada reunits tots els indicis i identificats als principals responsables, la Secció Civil i d'instrucció del Tribunal d'Instància d'Estepa, Plaça 2, va autoritzar l'entrada i registre dels domicilis.

Fruit dels registres, es van intervindre més de 1.700 plantes de marihuana, una escopeta del calibre 12 i més de 5.000 euros en efectiu, així com els útils i ferramentes pròpies per a l'elaboració i cultiu de la plantació. A més, es va procedir a la retirada de les instal·lacions elèctriques utilitzades de manera fraudulenta per al cultiu en els habitatges.

L'operació va finalitzar amb la detenció de quatre individus, a què se'ls atribuïxen delictes de tràfic de drogues, defraudació de fluït elèctric i tinença il·lícita d'armes.

Els efectes intervinguts, així com els detinguts, han sigut llocs a disposició de l'autoritat judicial.

L'operació s'ha dut a terme per la Unitat Operativa del Servici de Vigilància Duanera de l'Agència Tributària a Sevilla, juntament amb l'Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil d'Osuna, comptant amb el suport del Grup Rural de Seguretat Grs número 2 de Sevilla i Usesic de Comandància.

Es troben disponibles per a la seua descàrrega imatges de l'operatiu en este enllaç.