Facturació IVA
Obligació de facturar, excepcions, tipus de factura i contingut
Obligació de conservar les factures
Els empresaris i professionals hauran d'expedir i lliurar factures i conservar les factures i justificants que tinguen relació amb les seues obligacions tributàries durant el termini de prescripció de 4 anys (article 29.2, lletra e) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària i 165.Un de la Llei 37/1992).
Així mateix, hauran de conservar-se amb seu contingut original, ordenadament i durant el termini que establix la Llei general tributària els següents documents:
- Factures rebudes.
- Còpies o matrius de les factures expedides.
- Els justificants comptables en les operacions en les que siga aplicable la inversió del subjecte passiu quan el proveïdor no estiga establit en la Comunitat.
- Els rebuts justificatius del reintegrament de la compensació del Règim especial de l'Agricultura, Ramaderia i Pesca, tant l'original d'aquell, per part del seu expedidor, com la còpia, per part del titular de l'explotació.
Esta obligació incumbix també als empresaris o professionals acollits als règims especials de l'impost sobre el valor afegit, així com als qui, sense tindre la condició d'empresaris o professionals, siguen subjectes passius de l'Impost, encara que en este cas només assolirà a les factures rebudes i a les còpies o matrius de les factures expedides.
Els diferents documents, en paper o format electrònic, s'hauran de conservar per qualsevol mitjà que permeta garantir a l'obligat a la seua conservació l'autenticitat del seu origen, la integritat de seu contingut i la seua llegibilitat, així com l'accés a ells per part de l'Administració tributària sense demora, excepte causa degudament justificada, podent complir-se esta obligació mitjançant la utilització de mitjans electrònics.
Perquè la conservació de les factures per mitjans electrònics en un país tercer amb el que no existisca un intrument jurídic relatiu a l'assistència mútua es considere vàlida, haurà d'haver-se comunicat amb caràcter previ a l'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Quan les factures rebudes o expedides es referisquen a adquisicions per les quals s'hagen suportat quotes de l' IVA de la qual deducció estiga sotmesa a un període de regularització, hauran de conservar-se durant el seu corresponent període de regularització i els quatre anys següents.
Els empresaris o professionals que realitzen operacions que tinguen per objecte ore d'inversió, hauran de conservar les còpies de les factures corresponents a estes operacions durant un període de cinc anys.