Qüestiones generals
Et descrivim breument els aspectes generals dels Sistemes Informàtics de Facturació i VERI*FACTU
Modalitats de compliment de les obligacions de funcionament dels Sistemes Informàtics de Facturació (SIF).
Existixen dos modalitats de compliment, igualment vàlides, que es regulen en el Reglament aprovat pel Reial Decret 1007/2023:
-
La modalitat denominada VERI*FACTU, que exigix que els registres informàtics de factura siguen remesos a la sede electrònica de l'Agència Tributària immediatament després de la seua producció, evitant-se amb això la seua alteració posterior, i assegurant la seua conservació.
Les factures produïdes per este procediment seran factures verificables, ja que podran ser consultades a la seu electrònica pel clienta per a assegurar-se de la seua qualitat fiscal, utilitzant per això el QR incorporat a la factura.
-
La modalitat NO VERI*FACTU, que no exigix la remissió a Sede Electrònica dels registres de facturació, però com contrapartida, exigix requisits addicionals de seguretat que inclouen la firma produïda pel sistema emissor i la gestió i conservació d'un “Registre d'Esdeveniments ”del sistema en els termes reglamentàriament establits.
Les factures produïdes per esta modalitat no seran factures verificables, ja que no podran ser consultades a la seu, però també incorporaran el Codi QR en la factura i podran ser comunicades a l'Agència Tributària.