Exempcions i devolucions d'IVA en ambaixades, organismes internacionals, OTAN i Forces Armades de la UE.
Com obtindre devolucions i exempcions d'IVA
Exempcions d'IVA en règim diplomàtic, consular i d'organismes internacionals
Existixen dos procediments per poder sol·licitar l'exempció de l' IVA per les operacions realitzades a Espanya:
- Sol·licitud de reconeixement previ de l'exempció (Model 363)
- Sol·licitud de reemborsament de l'IVA (Model 362)
Segons l'operació s'haurà de sol·licitar per un procediment o un altre.
Se sol·licitarà l'exempció de l' IVA amb caràcter previ a la realització de les següents operacions:
-
Entregues i arrendaments d'edificis i terrenys annexos per a ser utilitzats com:
-
Sede de les seues representacions diplomàtiques o Oficines consulars
-
Residència del Cap de la Missió diplomàtica o Oficina consular
-
Sedes o oficines a Espanya d'un Organisme Internacional
-
-
Execucions d'obra directament formalitzades amb el contractista, que tinguen per objecte la construcció, reforma, ampliació o rehabilitació dels edificis esmentats.
-
Treballs de reparació o conservació dels edificis esmentats. L'import de cada operació aïllada ha d'excedir 750 euros.
-
Entregues o arrendament amb opció de compra d'automòbils per a ser utilitzats per:
-
Les Ambaixades, Consolats, Organismes Internacionals, per a ús oficial.
-
Els Agents diplomàtics, funcionaris consulars de carrera i membres amb estatut diplomàtic d'un Organisme Internacional, en les unitats fixades pel Ministre d'Hisenda i Funció Pública.
-
Personal tècnic administratiu de les ambaixades i organismes internacionals, així com empleats consulars, sempre que no siguen espanyols ni tinguen residència permanent a Espanya, en les unitats fixades pel Ministre d'Hisenda i Funció Pública.
-
Els subjectes passius de l'IVA que realitzen les citades operacions no repercutiran l'impost, fent constar en la factura el reconeixement de l'exempció atorgada per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, conservant este reconeixement com a justificant de l'exempció.
-
Entregues de béns necessaris per a ús oficial de:
-
Prediques diplomàtiques acreditades i residents a Espanya i de les Oficines consulars de carrera.
-
Organismes Internacionals reconeguts a Espanya (amb els límits establits en els Acords de Sede).
-
-
Entregues de material d'oficina per a ús oficial, quan el total de la factura major de 300 euros (IVA inclòs).
-
Subministraments d'aigua, gas, electricitat i combustibles, així com servicis de telecomunicació, radiotelegrafia, de vigilància i seguretat efectuats per a locals de les representacions diplomàtiques, oficines consulars i organismes internacionals, així com de la residència del cap de la missió diplomàtica, de l'oficina consular i organisme internacional.
-
Servicis de consultoria, traducció, correcció o composició de textos, intèrprets i neteja, per a ús oficial de les representacions diplomàtiques, oficines consulars i organismes internacionals.
-
Entregues de béns, en les quantitats fixades pel Ministre d'Hisenda com necessàries, per a l'ús i consum personal de:
-
Agents diplomàtics i membres de la seua família.
-
Funcionaris de carrera de les oficines consulars i membres de la seua família.
-
Membres amb Estatut diplomàtic dels organismes internacionals amb sede o oficina a Espanya (s'estarà al que establisca l'Acord de sede) i membres de la seua família.
-
-
Les sol·licituds de reemborsament (model 362) es presentaran trimestralment Per cada trimestre i sol·licitant es presentarà un únic model.
Es presentaran davant el Ministeri d'Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació en el termini dels sis mesos següents a la terminació del període a què corresponguen.
-
Les sol·licituds de reconeixement previ de l'exempció (model 363) es presentaran davant el Ministeri d'Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació amb caràcter previ a la realització de l'operació.
Les sol·licituds d'exempció (model 362 i 363) es presentaran davant el Ministeri d'Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació que les traslladarà al centre gestor (Agència Estatal d'Administració Tributària) per a la seua tramitació. L'autorització expedida serà traslladada als interessats a través del Ministeri d'Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació.
Les sol·licituds de reemborsament dels agents diplomàtics, funcionaris de carrera de les oficines consulars o membres amb estatut diplomàtic d'Organismes internacionals amb sede o oficina a Espanya, han de complir els següents requisits:
-
L'import total de cada factura en què es documenten les operacions no siga inferior a 240,40 euros (IVA inclòs). A estos efectes, podran incloure's en una sola factura les operacions realitzades per a un mateix destinatari en el termini màxim d'un mes natural.
-
El conjunt d'adquisicions per al trimestre no pot superar 9.015,18 euros (Base Imposable sense IVA).
Són les següents:
-
Automòbils: Per al Cap de Missió (Ambaixadors), el nombre d'unitats podrà assolir fins 4; per als Agents diplomàtics, funcionaris consulars de carrera o de funcionaris amb estatut diplomàtic d'Organismes Internacionals amb sede a Espanya, el nombre d'unitats no podrà excedir 3 i per al personal tècnic-administratiu i empleats consulars, el nombre d'unitats no podrà excedir 1.
-
Labors del tabac referides al conjunt adquisicions efectuades en un trimestre natural: Per als Caps de Missió, 18.000 unitats de cigarrets i 130 unitats de cigars purs. Per a la resta de personal diplomàtic, consular i d'organismes internacionals, 9.000 unitats de cigarrets i 65 unitats cigars purs.
-
Alcohols i Begudes derivades referides al conjunt d'adquisicions efectuades en un trimestre natural: Per als Caps de Missió, 180 litres de begudes derivades i 60 litres de vi escumós. Per a la resta de personal diplomàtic, consular i d'organismes internacionals, 90 litres de begudes derivades i 30 litres de vi escumós.