Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària va intervindre més de deu milions de productes falsificats durant l'any 2010

 L'Agència Tributària va intervindre durant 2010 un total de 10.451.343 productes falsificats, que, d'haver arribat al mercat, haurien assolit un valor mínim de 127.195.151 euros. També va interceptar 7.951.494 paquets de tabac falsificat per un valor aproximat de 28.166.815 euros.

Estes dades s'han donat a conéixer este matí en una roda de premsa celebrada al Port de València amb motiu de la presentació del Dia Mundial Antifalsificació, en què han participat el director del Departament de Duanes de l'Agència Tributària, Antonio de la Ossa; el director de l'Associació Espanyola de Defensa de la Marca (ANDEMA), José Antonio Moreno; el director de Coordinació Jurídica i Relacions Internacionals de l'Oficina de Patentes i Marques, Javier  Moreno; i la directora general de l'Associació Nacional de Perfumeria i Cosmètica (STANPA), María del Vall Díez. El Dia Mundial Antifalsificació s'ha celebrat també en sis ciutats europees més.

La falsificació de productes assolix a gairebé tots els sectors del comerç i suposa un greu perjuí per a l'economia i el treball, amenaça la seguretat dels consumidors i pot posar en greu risc la salut. Segons estimacions de ANDEMA, durant 2010 la despesa en productes falsificats a Espanya es va elevar a més de 500 milions d'euros. Este comerç il·legítim suposa un important focus d'economia submergida.

Per este motiu, i amb l'objectiu de combatre l'economia submergida i les pràctiques comercials deslleials o il·legítimes, en els últims anys l'Agència Tributària ha posat en funcionament programes de control tributari de seguiment de les importacions comercials, especialment les procedents d'Àsia, ja que s'ha detectat que la majoria dels productes falsificats provenen de països asiàtics.  .

Tant l'Agència Tributària com l'Oficina Espanyola de Patents i Marques i l'Associació Espanyola de Defensa de la Marca han recordat hui la importància de la conscienciació ciutadana per a rebutjar el consum d'este tipus de productes, que no tenen cap classe de garantia ni passen cap control de qualitat, que competixen deslleialment, destruïxen treball i poden arribar a posar en perille la salut dels consumidors, com en el cas de productes cosmètics o joguines falses.

Durant la roda de premsa es va exposar una àmplia mostra de productes falsificats capturats en les duanes: joguines, calçat esportiu, complements i roba, perfumes i cosmètics, rellotges, material electrònic, etc. Posteriorment es va realitzar una demostració de destrucció d'articles falsificats per maquinària especialitzada.

Després de la roda de premsa, els estos van tindre ocasió d'escoltar dos conferències: “El valor de la marca per a l'economia, la societat i el ciutadà”, a càrrec de José Antonio Moreno, Director General de ANDEMA, i “El compromís de l'Administració Pública amb el sector privat en la lluita contra les falsificacions. El paper de la OEPM”, a càrrec de la Sra. Silvia Gema Navares, Cap d'Àrea de Cooperació Internacional i Relacions amb els Tribunals de la OEPM. En el curs d'ambdues presentacions s'ha fet referència a la campanya de conscienciació “Sé original, no compres falsificacions”.