Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària ha tornat 9.900 milions d'euros a gairebé 14 milions de contribuents d'IRPF

Campanya de Renda 2014

 

•  A tancament de l'any, més del 96% de les devolucions i del 93% dels imports sol·licitats ja han sigut abonats

•  Més de 14,6 milions de declaracions s'han presentat per Internet, 700.000 més que en la campanya anterior

•  Creixen un 8% les declaracions amb el programa PADRE, que s'han pogut presentar des del primer dia de campanya

 

4 de gener de 2016.- L'Agència Tributària ha completat ja el 96,5% de les devolucions corresponents a la Campanya de la Renda 2014, de manera que, a tancament de l'any passat, més de 13.955.000 declarants de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques (IRPF) havien obtingut la seua devolució, per un import global de 9.886 milions d'euros, el 93,2% del total. Tant en nombre de declaracions com en import, les devolucions mantenen el grau d'avançament de la campanya anterior.

El total de declaracions presentades, un poc més de 19.417.000, confirma el primer incremente de la xifra de declarants d'IRPF (0,85 %) en les últimes tres campanyes de la Renda.

D'aquella xifra global de declaracions, més de tres quartes parts, un 75,6%, s'han presentat per Internet, via utilitzada per 14,6 milions de contribuents, 700.000 més que l'any anterior, quan ja es va produir un fort incremente en la presentació electrònica després de les millores incorporades al programa PADRE per a reforçar la seua usabilitat i agilitzar la presentació.

Després d'obrir-se la possibilitat de presentar declaracions amb el programa PADRE des del primer dia de campanya, este últim any han augmentat sensiblement, en més de 864.000, les presentacions amb este programa d'ajuda i equivalents, reduint-se en similar quantia el volum de presentació d'esborranys d'IRPF. Este any, pràcticament el 60% de les declaracions presentades són declaracions confeccionades amb el PADRE i servicis d'ajuda similars, i un 40% són esborranys confirmats.

Al seu torn, l'augment registrat en les presentacions d'IRPF per Internet (5 %) es concentra en les declaracions confeccionades amb els diferents programes d'ajuda existents i amb les dades fiscals que facilita l'Agència Tributària, amb un creixement del 8,6%, enfront del manteniment de la presentació per Internet dels esborranys.

Durant la Campanya de Renda 2014, l'Agència Tributària ha posat a disposició dels ciutadans gairebé 23,6 milions d'esborranys i dades fiscals, ha tramitat més de 15,4 milions de números de referència REN0 i ha sigut utilitzada la ‘Clau PIN’ en més d'1,5 milions d'ocasions, bé per a la tramitació de sol·licituds d'esborranys i dades fiscals, bé per a la pròpia presentació de declaracions.