Saltar al contingut principal

La nova 'APP' de l'Agència Tributària permetrà a més de 4.850.000 contribuents presentar la seua declaració de la Renda 'en un clic'

Anticipació de servicis d'assistència de Renda 2017

  • La nova aplicació mòbil, que des de hui es pot baixar, permet sol·licitar ja i emmagatzemar el número de referència, així com consultar les dades fiscals i, des del 4 d'abril, presentar declaracions
  • A través de missatges ‘push’, els contribuents podran conéixer que s'ha emés la seua devolució i rebre informació que podran emmagatzemar en la pròpia APP
  • Els contribuents que l'any passat van confirmar sense canvis la seua Renda en una oficina de l'AEAT, rebran des de hui una carta amb les dades fiscals, la casella 450 per a obtindre el número de referència i informació sobre el pla ‘Li Telefonem’ de confecció telefònica de declaracions mitjançant dites al contribuent

15 de març de 2018.- L'Agència Tributària posa des de hui a disposició dels contribuents una nova aplicació mòbil que, a partir del pròxim 4 d'abril, permetrà presentar la Renda 2017 ‘en un només clic’ per a les declaracions més senzilles (s'estima un col·lectiu de beneficiaris de com a mínim 4.850.000 contribuents) i també serà una potent ferramenta d'assistència per a la resta de declarants, al facilitar l'obtenció del número de referència, la visualització de les dades fiscals i la recepció de missatges ‘push’ amb informació d'interés com el moment de l'emissió de la seua devolució.

S'estima que, potencialment, la nova ‘APP’ podrà ser baixada en més de 44 milions de telèfons mòbils, permetent als contribuents accedir als servicis de l'Agència Tributària des de qualsevol ubicació i en qualsevol moment, amb la qual cosa se simplifica als ciutadans la gestió dels seus tràmits més freqüents.

L'APP està disponible des de hui en els ‘markets’ de Google i Apple per a tots els telèfons mòbils (i tauletes, si escau) que funcionen amb Android e iOS. Addicionalment, per raons de seguretat, la seua utilització per a servicis personalitzats com la gestió i presentació de declaracions de Renda exigix que el terminal compte amb un sistema de bloquege de pantalla activat.

Una vegada baixada l'aplicació, per a accedir als servicis personalitzats el contribuent haurà d'identificar-se mitjançant el número de referència, que es podrà obtindre per tres vies: amb la casella 450 de la declaració de l'any anterior, el NIF i la seua data de validesa; o bé mitjançant ‘Clau PIN’ o certificat electrònic. A continuació, li apareixerà el número de referència – que quedarà emmagatzemat en l'aplicació per a usos posteriors – i podrà acceptar la recepció de missatges ‘push’ en l'APP.

Presentació ‘en un clic’

En el cas de les declaracions més senzilles, aquelles en les quals l'Agència disposa d'informació suficient per a la seua presentació directa, els contribuents, una vegada que verifiquen les dades, podran presentar la Renda en un només clic.

Per a estes declaracions, si el contribuent vol fer alguna modificació, o incorporar alguna dada addicional, l'APP li oferix l'opció en el propi terminal accedint a Renda Web. A continuació, pot finalitzar el procés en el propi mòbil, ja que l'aplicació es mantindrà en segon pla perquè el contribuent puga tornar i presentar la declaració.

A la resta de perfiles de contribuents, els que necessàriament han d'aportar informació per poder presentar, l'aplicació els derivarà des d'un comence a Renda Web.

L'APP admet fins 20 perfiles d'usuari, cadascun amb el seu número de referència, el que permetrà la confecció i presentació de declaracions de familiars i aplegats, i també el càlcul de l'opció més favorable entre declaracions individuals i conjuntes.

Avance de servicis d'assistència

La posada en funcionament de la nova APP es combina amb l'avenç, també, d'uns altres servicis d'assistència que l'Agència Tributària ha decidit este any anticipar perquè el contribuent puga preparar-se amb més temps i, si així el desitja, estar en disposició de presentar la seua declaració des del primer dia a través d'Internet, curs de presentació que l'any passat ja van utilitzar el 88% dels contribuents.

Així, des de hui mateix tots els contribuents podran sol·licitar el seu número de referència i visualitzar en la pàgina web de l'AEAT (sede.agenciatributaria.gob.es ) i en l'APP les seues dades fiscals.

També des de hui comencen els enviaments postals a un col·lectiu de 860.000 contribuents que l'any passat van acudir a una oficina de l'Agència, però es van limitar a confirmar sense canvis la proposta de declaració que els havia confeccionat l'AEAT.

Estos contribuents, que presumiblement en la majoria de casos podran presentar la seua Renda de manera senzilla des del primer dia i, si escau, obtindre abans la devolució que els corresponga sense esperar a l'assistència presencial el maig i juny, rebran des de hui una carta amb les seues dades fiscals, la casella 450 per a obtindre el número de referència i la informació dels servicis d'assistència.

Pla ‘Li Telefonem’

A estos contribuents se'ls indicarà també la possibilitat d'aprofitar, igual que tots els que compten amb perfil d'assistència telefònica, el denominat pla ‘Li Telefonem’.

Este pla, que juntament amb l'APP és la gran novetat de la campanya, ja va tindre l'any passat un antecedent en forma de pla pilote, que s'estén ara a un ampli col·lectiu de contribuents i s'obri el primer dia de campanya, el 4 d'abril, mitjançant un sistema de cita prèvia que pot sol·licitar-se a partir del mateix dia 4 d'abril.

Les cites es facilitaran en trams de 15 minuts, entre les 9 i les 20.30 hores, segons la disponibilitat del contribuent, que haurà de tindre a disposició la informació necessària per a realitzar la declaració en el moment recordat per a rebre la dita de l'Agència.

Amb la combinació d'estes dos noves ferramentes, l'APP i el pla ‘Li Telefonem’, així com amb les contínues millores en Renda Web i la resta de servicis telemàtics tradicionals, es preveu que, de manera natural, es reduïsca el nombre de contribuents que necessiten atenció presencial per a confeccionar i confirmar la seua declaració, de manera que es podrà anar dedicant majors esforços en l'assistència en oficines per a rendes més complexes.