Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària posa en marxa una aplicació de busca d'immobles i un servici telefònic per a facilitar la participació en subhastes

Noves millores en l'assistència

  • La nova funcionalitat, disponible tant en l'‘app ’com a la seu electrònica de l'Agència, permetrà buscar immobles amb els criteris de selecció que introduïsca l'interessat i visualitzar-los en un mapa
  • Un sistema de subscripció a alertes avisarà a les persones interessades quan s'inicie la subhasta d'un immoble que s'adapte a les seues preferències
  • Es cregui un nou servici d'atenció telefònica que permetrà resoldre dubtes relatius a les subhastes de l'Agència que s'estiguen tramitant en el Portal del BOE

25 de novembre de 2022.- L'Agència Tributària ha posat a disposició dels ciutadans un nou sistema de busca de béns immobles inclosos en els seus procediments de subhasta, que es publiquen a través del Portal del Butlletí Oficial de l'Estat. El sistema s'ha dissenyat per a localitzar d'una manera àgil i senzilla qualsevol immoble que s'adapte a les necessitats de l'interessat mitjançant criteris de cerca com la província on radica l'immoble, el tipus de bé o la seua valoració.

El cercador, accessible a través de l'aplicació mòbil i la sede electrònica de l'Agència (sede.agenciatributaria.gob.es), permet també ubicar immobles a través de l'opció ‘mapa’, on qualsevol persona interessada podrà conéixer amb exactitud el lloc on es troben els immobles.

La nova funcionalitat incorpora, al seu torn, la possibilitat de guardar com favorits els immobles seleccionats per a facilitar la seua recuperació en futurs accessos al cercador, o fins i tot compartir-los per missatgeria instantània de mòbils.

Sistema d'avisos per a immobles preseleccionats

A més, en cas que en un determinat moment cap immoble complisca amb els criteris introduïts, s'ha habilitat un sistema de subscripció a alertes que avisarà a l'interessat quan s'inicie una subhasta que complisca amb aquells criteris.

Per a accedir al servei de consulta no es requerix cap tipus d'autentificació. La subscripció al sistema d'avisos de béns immobles sí que requerirà comptar amb ‘Cl@ve PIN’ per a accedir des de l'‘app’, mentre que l'accés a través de la sede electrònica es podrà realitzar tant amb ‘Cl@ve PIN’, com amb certificat o DNI electrònic.

Si l'accés es du a terme des de l'‘app’, únicament serà necessari polsar en l'opció ‘Més informació i gestions’ de la pàgina principal de l'aplicació mòbil que incorpora el cercador d'immobles. En el cas de la sede electrònica, la ruta ‘Informació i gestions’ / ‘Deutes, constrenyiments, embargaments i subhastes’ / ‘Subhastes’ conduïx tant al cercador, com al propi sistema de participació en les subhastes.

Servici d'atenció telefònica específic

L'arranque d'esta nova funcionalitat se suma a la implementació d'un servici d'informació i assistència telefònica específic perquè els interessats en participar en les subhastes puguen resoldre els seus dubtes durant tot el procediment, des que són interessats, fins que es convertixen en licitadors o adjudicataris.

Els agents telefònics resoldran qualsevol dubte que puga sorgir abans, durant i després de la celebració de la subhasta. El número de telèfon al que haurà de telefonar qualsevol persona interessada en obtindre informació és el 91 598 63 34, que funcionarà en horari de 9 a 14 hores, de dilluns a divendres feiners.

Amb estes millores, l'Agència Tributària avança en la seua estratègia de facilitar gestions i tràmits al major nombre de contribuents possible i a tota mena de perfiles, apostant per un model de navegació còmode, modern, intuïtiu i adaptat a les necessitats que requerixen els ciutadans.

Ampliació dels servicis telemàtics d'assistència

L'ampliació del servici d'assistència i informació i la creació d'esta nova utilitat en matèria de subhastes se suma a uns altres projectes d'extensió dels servicis telemàtics complementaris de l'assistència presencial que s'han posat en marxa en els últims temps, cas de les Administracions Digitals Integrals (ADI), les ferramentes d'assistència virtual, els servicis telefònics reforçats i la utilitat ‘Pagar, Ajornar i Consultar’ deutes incorporada el juliol passat.

En el cas concret de l'Àrea de Recaptació, el servici d'atenció telefònica per a subhastes complementa al servei general en matèria recaptatòria que està disponible des de l'any 2020 (91 553 68 01), sense necessitat de cita prèvia.

Mentre que el servici general de matèria recaptatòria està dedicat a atendre als contribuents que tenen dubtes sobre ajornaments i embargaments, o necessiten informació i assistència per al pagament dels seus deutes, el servici telefònic per a subhastes atendrà els dubtes de qualsevol ciutadà interessat en les alienacions que du a terme l'Agència a través del portal del BOE.