Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària completarà este any el desplegue de les ADI previst en el seu Pla Estratègic amb un nou centre a Granada

Ampliació de servicis d'assistència al contribuent

  • La nova Administració d'assistència Digital Integral de Granada es posarà en marxa a la tardor i elevarà a més de 300 els funcionaris especialitzats que atenen telemàticament a contribuents de tot Espanya des de les ADI
  • La ADI de Granada estarà especialment dedicada a oferir assistència en matèria tributària a no residents i complementarà el servici que oferixen les tres administracions digitals ja existents en matèria d'IVA, censos i altres àmbits
  • Els usuaris de les ADI es beneficien d'una major amplitud d'horaris i eviten haver de desplaçar-se a les oficines tradicionals, que si més no mantenen l'ajuda presencial com fins ara

3 de març de 2023.- L'Agència Tributària posarà en marxa a la tardor pròxim la quarta i última de les Administracions d'assistència Digital Integral (ADI) previstes en el Pla Estratègic 2020-2023. Esta quarta ADI tindrà seu sede a Granada i seu estructura serà similar a les ADI de València, Vigo i Madrid-Getafe, ja en funcionament.

Una vegada creada formalment la ADI de Granada, començaran les labors de preparació de la nova administració i formació del seu personal, de manera que la nova ADI puga iniciar la seua tasca d'assistència al contribuent en la tardor, elevant ja a més de 300 els funcionaris especialitzats que atendran telemàticament a contribuents de tot Espanya per a tota una sèrie de tràmits des de qualsevol dels quatre centres ADI.

La ADI de Granada estarà especialment dedicada a prestar informació i assistència en matèria tributària a no residents i complementarà el servici que oferixen les tres administracions digitals ja existents en matèria d'IVA, censos i altres àmbits. D'aquesta manera, també l'assistència a ciutadans no residents es veurà millorada amb la possibilitat d'aprofitar les ferramentes multicanal amb les que compten les ADI.

El nou centre tindrà seu sede en l'immoble de la ciutat de Granada que va acollir en el passat a l'Administració de Granada – Almanjáyar, i servici del qual es troba centralitzat des de 2020 en la pròpia sede de la Delegació de l'AEAT a Granada, pel que a partir d'este moment l'edifici es destinarà a la nova ADI.

Avantatges de les ADI

Els usuaris de les ADI es beneficien, per als servicis que presten estos centres, d'una major amplitud d'horaris i eviten haver de desplaçar-se a les oficines tradicionals, que si més no mantenen l'ajuda presencial com fins ara.

Les ADI estan configurades com un servici multicanal que compta amb diferents ferramentes telemàtiques: assistents virtuals, xats instantanis, trucades de sortida i videotrucades, segons el nivell d'identificació de l'usuari, del servici i del tràmit de què es tracte.

Funcionen com un model integrat d'accés als servicis que oferix l'Administració, ja que s'incardina amb la resta de funcionalitats i tràmits que realitza l'Agència Tributària, incloent informació i assistència per a tota una sèrie de tràmits, tant en la confecció de declaracions com en procediments.

Nova organització del model d'assistència

Les ADI tenen un paper fonamental en la nova organització projectada del model d'assistència integral i integrada de l'Agència Tributària, que girarà al voltant d'un sistema únic d'informació i assistència multiàrea i multicanal.

Aprofitant la seua experiència en l'àmbit de la informació i assistència als contribuents i la formació i qualificació del seu personal, a la prestació directa dels servicis que té encomanats, les ADI afegiran la tasca de coordinació del primer nivell d'informació i assistència que s'està creant, tant de la presencial com de la no presencial, a la manera de segon nivell, aconseguint d'esta manera una major integració, homogeneïtat i eficiència del conjunt del sistema.