Saltar al contingut principal

L'Agència Tributària i la Plataforma de Majors i Pensionistes firmen un protocol de col·laboració en matèria d'informació i assistència

Cooperació i assessorament als majors

  • L'AEAT elaborarà un pla anual d'assistència a la gent gran tenint en compte les aportacions de la Plataforma, així com fullets divulgatius específics amb motiu de la Campanya de Renda
  • Es garantix l'assistència presencial per als majors amb cita prèvia, així com l'atenció sense cita quan la capacitat del servici el permeta, i es reforçarà l'ajuda telefònica amb el suport de les ADI
  • L'Agència revisarà els models i formularis d'ús més freqüent per a simplificar i clarificar els textos i instruccions de funcionament
  • S'impulsaran acords amb les entitats locals per a la prestació de servicis d'informació i assistència en l'àmbit dels municipis

19 de desembre de 2022.- L'Agència Tributària i la Plataforma de Majors i Pensionistes (PMP) han subscrit hui un protocol que establix les pautes bàsiques de l'assistència que l'Agència oferix als majors en matèria tributària i instaura un marc general de col·laboració en el que s'inscriguen futures actuacions de les dues parts signants en esta matèria.

El protocol subratlla la voluntat de l'Agència Tributària de continuar i avançar en la seua atenció als problemes de la gent gran, mitjançant l'impuls d'actuacions que els asseguren una informació tributària completa i actualitzada.

De la mateixa manera, el protocol recull també el reconeixement dels representants de la PMP als esforços que ve realitzant l'Agència per a dur a terme les seues labors d'informació i assistència de manera que resulten més accessibles per a tots els ciutadans.

Actuacions concretes

El document firmat hui contempla la creació d'una Comissió Mixta de Col·laboració, de caràcter paritari, que s'encarregarà d'identificar i analitzar els problemes específics de la gent gran, proposar mesures i actuacions, i avaluar seus resultats.

Entre estes actuacions a acordar per la Comissió Mixta, el protocol inclou l'elaboració, per part de l'Agència Tributària, d'un pla d'assistència a la gent gran, que actualitzarà abans del 31 de gener de cada any i que tindrà en compte la informació sobre els problemes i necessitats de la gent gran que facilite la PMP.

També s'establix en el protocol que en qualsevol oficina de l'Agència Tributària puga oferir-se a la gent gran una assistència amb cita prèvia, així com l'atenció sense cita quan la capacitat del servici el permeta. I, si no és possible l'atenció sense cita en aquell moment, se'ls oferirà una cita presencial o telefònica, a elecció seva, per a la data més pròxima. Igualment, s'incrementarà la informació i assistència telefònica per a la confecció de declaracions i altres tràmits amb el suport de les Administracions d'assistència Digital Integral (ADI).

D'altra banda, l'Agència durà a terme una revisió dels models i formularis d'ús més freqüent i, en particular, dels corresponents als tràmits per via electrònica, per tal de simplificar i clarificar els textos i instruccions de funcionament.

Amb motiu de la campanya de Renda, l'Agència elaborarà un fullet divulgatiu, en suport paper i electrònic, amb informació destinada a la gent gran sobre els principals servicis d'informació i assistència. L'Agència Tributària distribuirà els fullets a través de les seues delegacions especials, delegacions i administracions, i la PMP col·laborarà en la seua difusió entre els seus associats. Esta difusió addicional a través de la PMP s'estendrà a tota aquella informació que puga ser d'interés per a este col·lectiu, especialment el calendari del contribuent i els telèfons d'assistència.

A més, l'Agència Tributària treballarà en el desenvolupament d'acords amb entitats locals per a la posada en marxa d'actuacions dirigides a la prestació de servicis d'informació i assistència en l'àmbit dels municipis.

Per part seua, la Plataforma de Majors i Pensionistes es compromet a informar, assistir i assessorar a l'Agència Tributària, entre altres qüestiones, sobreu els desenvolupaments tècnics, ferramentes i definició d'estàndards existents o de nova aparició, que puguen influir en el millor servici que l'Agència Tributària presta a la gent gran.