Saltar al contingut principal

Autoritzacions. Acords de valoració prèvia entre persones o entitats vinculades

Dades Generals

Denominació

Autoritzacions. Acords de valoració prèvia entre persones o entitats vinculades

Tipus de procediment

Tributària

Matèria

Impostos

Objecte

Valoració per l'Administració tributària de les operacions que realitzen entre persones o entitats vinculades amb caràcter previ a la seua realització, partint de la proposta formulada pel propi obligat tributari. L'acord de valoració assortirà efectes respecte de les operacions realitzades amb posterioritat a la data en què s'aprove i tindrà validesa durant els períodes impositius que es concreten en el propi acord, sense que puga excedir els quatre períodes impositius següents a la data en què s'aprove. Així mateix, podrà determinar-se que els seus efectes assolisquen a les operacions del període impositiu en curs, així com a les operacions realitzades durant el període impositiu anterior, sempre que no haguera finalitzat el termini voluntari de declaració.

Òrgan responsable

Agència Estatal d'Administració Tributària

Informació general del procediment

Forma d'inici

interessat

Sol·licitant: Ciutadà - Empresa

Lloc de presentació

Telemàtica.

Oficines de l'AEAT.

Oficines de Correus.

Altres llocs contemplats en l'article 16 de la Llei 39/2015

Documentació

Sol·licitud de l'interessat

Fases del procediment/servici

Inici: Sol·licitud presentada per interessat, acompanyada d'una proposta de valoració fonamentada en el valor normal de mercat amb una descripció del mètode proposat i una anàlisi justificant l'aplicació del mateix. La sol·licitud ha de ser subscrita per les persones o entitats sol·licitants, que hauran d'acreditar davant l'Administració que les altres persones o entitats vinculades que realitzen les operacions, coneixen i accepten la sol·licitud de valoració.

Tramitació: Per Equips o Unitats d'Inspecció designats pel titular del Departament d'Inspecció Financera i Tributària. L'Administració tributària examinarà la proposta juntament amb la documentació presentada. A estos efectes, podran requerir als obligats tributaris quantes dades, informes, antecedents i justificants tinguen relació amb la proposta, així com explicacions o aclariments addicionals sobre la mateixa.

Terminació: El procediment normalment finalitzarà per resolució expressa. També cal la terminació per caducitat o desistiment. La resolució podrà ser estimatòria o desestimatòria i correspon al Director del Departament d'Inspecció Financera i Tributària. A tindre en compte que es regula un procediment de modificació de l'Acord Previ de Valoració en el supòsit de variació significativa de les circumstàncies econòmiques existents en el moment de l'aprovació de l'acord, en termes similars al procediment per a l'aprovació inicial de l'acord. Cal sol·licitar pròrroga de la vigència de l'Acord Previ de Valoració. En cas que els obligats tributaris sol·liciten que la proposta se sotmeta a la consideració d'unes altres Administracions tributàries corresponents al país o territori en el que residisquen les persones o entitats vinculades, l'Administració valorarà la seua procedència i, si escau, s'aplicaran les especialitats previstes en els articles 29 quinquies i següents del Reglament.

Formularis

Tramitació electrònica

Termini de resolució

6 Mes/és

Òrgan de resolució

Agència Estatal d'Administració Tributària

Recursos

La resolució que es dicte no serà recurrible, sense perjudici dels recursos i reclamacions que contra els actes de liquidació que en el seu moment es dicten puguen interposar-se

Informació vinculada a la tramitació electrònica

Sistema d'identificació

DNI electrònic, Certificat electrònic, Clau PIN

Nivell d'interactivitat

Nivell 4: Tramitació electrònica

Normativa

Normativa Bàsica